چگونه مقاله ریجکت شده را اصلاح کنیم؟

چگونه مقاله ریجکت شده را اصلاح کنیم؟

اصلاح مقاله ریجکت شده چگونه است؟ زمانی که شما مقاله خود را به مجله ارسال می‌کنید، ژورنال 3 جواب برای شما ارسال می‌کند: اکسپت مقاله، ریجکت مقاله یا اصلاح و ریوایز مقاله. سوال مهمی که در اینجا مطرح می‌شود این است که چگونه مقاله ریجکت شده را اصلاح کنیم؟

در این مطلب تلاش کرده‌ایم تا راهکارهای اصلاح مجله ریجکت شده را بررسی کنیم.

برای آموزش نحوه نوشتن کلمات کلیدی در مقاله این مطلب را بخوانید.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

بعد از ریجکت مقاله چه کنیم؟

در صورتی که مقاله شما ریجکت شود نیاز به اصلاح مقاله ریجکت شده دارید. اگر مدتی از سابمیت مقاله شما گذشته ولی ایمیلی مبنی بر اکسپت، ریجکت یا ریوایز مقاله از ادیتور ژورنال دریافت نکردید، بهتر است به سردبیر مجله ایمیل زده و از او در مورد نتیجه داوری مقاله سوال بپرسید.

بعد از این که مجله‌ای مقاله شما را ریجکت کرد، باید بدانید که دلایل متعددی برای ریجکت شدن مقاله وجود دارد که حتماً ادیتور مجله دلیل نپذیرفته شدن مقاله را به نویسنده مسئول مقاله ارسال می‌کند. حتماً دلیل ریجکت شدن مقاله را بررسی کنید. ممکن است موضوع شما در حیطه کاری مجله نبوده، نیاز به تجزیه و تحلیل بیشتر داشته و یا ایرادات نگارشی، گرامری و ویرایشی داشته باشد.

برای دانستن چگونگی پیگیری وضعیت مقاله ارسال شده به مجله این مطلب را بخوانید.

 بهتر است نظرات داوران را با دقت بخوانید و سپس شروع به خواندن مقاله خود کنید. معمولاً این بار نقاط ضعف کار خود را به آسانی پیدا خواهید کرد.

وقتی مقاله‌تان ریجکت شد شما می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

1.      به ادیتور مجله ایمیل بزنید.

گاهی با اصلاح مقاله ریجکت شده و ارسال دوباره آن می توانید مقاله خود را اکسپت کنید.  اگر احساس می‌کنید که نظرات ادیتور مجله کاملاً ناعادلانه یا نادرست است، به سردبیر مجله ایمیل ارسال کرده و درخواست تجدیدنظر کنید. ممکن است سردبیر مقاله شما را برای بررسی مجدد به داوران جدید ارسال کند. هر چند این کار بسیار بعید بوده و به ندرت اتفاق می‌افتد.

2.      مقاله خود را به مجله دیگری ارسال کنید.

ممکن است موضوع مقاله شما در حیطه کاری مجله نباشد. در این صورت باید مجله دیگری برای سابمیت مقاله انتخاب شود.

دلیل بسیار شایع برای ریجکت مقاله، اشتباهات نگارشی و گرامری بوده و این امر به این دلیل است که زبان انگلیسی زبان دوم بیشتر نویسندگان مقالات است.

در این مورد، نویسنده باید مقاله خود را ویرایش کرده، نظرات و تغییراتی را که ژورنال مطرح کرده را روی مقاله اعمال کرده و مقاله خود را به همان ژورنال و یا مجله دیگری ارسال کند.

مراقب باشید قبل از ارسال به مجله دیگر، مقاله را اصلاح کنید؛ زیرا برخی از داوران به طور هم‌زمان مسئولیت داوری در چند مجله را بر عهده دارند. بنابراین، ممکن است که همان داور قبلی در مجله جدید دوباره مقاله شما را بررسی کند.

با این کار مقاله شما بهبود یافته و شانس آن برای چاپ در مجله دیگر افزایش می‌یابد.

نمونه پاسخ به داوران مقاله را در این مطلب بخوانید.

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.