نحوه نگارش مقالات JCR

نحوه نگارش مقالات JCR

نحوه نگارش مقالات jcr موضوع این مطلب است. چاپ مقاله JCR و به عبارتی چاپ مقاله در مجلات ایمپکت دار ISI ، آرزو و رویای بسیاری از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف است. اگر نمی‌دانید که چگونه مقاله jcr چاپ کنید، این پست از ژورنال یاب را مطالعه کنید.

برای درخواست چاپ تضمینی مقاله jcr با ما در موسسه ژورنال یاب در ارتباط باشید

نحوه نگارش مقاله  JCR

همان‌طور که می‌دانید چاپ مقاله JCR کاری سهل و آسان نیست. پیش از اینکه به مرحله چاپ مقاله برسیم باید حتما از نحوه نگارش مقالات JCR مطلع باشیم. به همین دلیل در بیشتر رقابت‌های علمی مانند مصاحبه‌های دکترا، مصاحبه‌های شغلی، گرفتن بورسیه برای مقطع ارشد و دکتری، ارتقا شغلی و موارد مشابه، افرادی که مقاله JCR چاپ شده داشته باشند، امتیاز بیشتری گرفته و شانس بیشتری برای قبولی و موفقیت دارند. بااین‌وجود، با رعایت برخی نکات شما می‌توانید کیفیت مقاله خود را افزایش داده و شانس خود را برای گرفتن اکسپت چاپ مقاله در یکی از مجلات JCR افزایش دهید. در ادامه چند نکته مهم در نگارش مقالات JCR را بیان می‌کنیم.

نوآوری در نگارش مقاله JCR

برای نگارش مقاله مقاله JCR که شانس پذیرش داشته باشد شما باید در مرحله اول به نوآوری کار خود فکر کنید. برای اطمینان از نو بودن ایده مقاله خود به google scholar مراجعه کنید و عنوان مقاله خود و یا عنوانی که در ذهن دارید را جستجو کنید. از فیلترهای مربوط به سال در نتایج نشان داده شده استفاده کنید و سال را به بعد از 2020 محدود کنید. از نتایج نشان داده شده و تعداد آنها و گستره موضوعی آنها در همان نگاه اول اطلاعات زیادی کسب می کنید.

ساختار مقاله JCR

در نگارش مقالات JCR حتما ساختار استاندارد را رعایت کنید. برای این کار با توجه به اینکه موضوعات پژوهشی مختلف ساختار مختلف دارند و نمی توان یک ساختار را برای نگارش همه مقالات در نظر گرفت از روش زیر استفاده کنید.

به سایت یکی از ژورنال های JCR معروف رشته خود مراجعه کنید. در قسمت guide for authors در قیمت manuscript فرمت استاندارد را برای آن نشریه نوشته است. برای نگارش مقاله JCr برای سایر نشریات در زمینه رشته شما هم اطمینان داشته باشید از همین ساختار استفاده شده است. دقت کنید ساختار مقاله با فرمت مقاله متفاوت است و شما در زمان نگارش تنها باید به ساختار دقت کنید. در زمان ارسال مقاله برای نشریه فرمت مربوط به آن را انجام می دهید.

رفرنس ها در نگارش مقاله JCR

رفرنس ها در زمان نگارش مقاله JCR و دریافت پذیرش از ژورنال JCR بسیار اهمیت دارند. حداقل باید 80 درصد رفرنس های شما برای بعد از سال 2010 و از این مقدار حتما 60 درصد آنها باید برای 3 سال اخیر باشند. با رعایت این ترکیب برای رفرنس ها شما به روز بودن و نو بودن ایده خود را نشان می دهید. فرمت استاندارد برای رفرنس دهی نیز APA می باشد.

انتخاب ژورنال JCR

برای انتخاب ژورنال JCR روش های بسیاری وجود دارد. بهترین روش استفاده از پایگاه علمی web of science است. در این پست به تفضیل نحوه انتخاب مجله JCR مناسب توضیح داده شده است، همچنین در اینجا لیست ژورنال های JCR ایرانی را میتوانید مشاهده کنید. 

اگر به دنبال موضوع برای نگارش مقاله مدیریت مالی هستید این مقاله را مطالعه کنید.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

نکات مهم برای چاپ مقاله JCR

ساختار مقاله JCR مشابه مقالات ISI است. برای شروع نوشتن مقاله JCR نکات بیان شده در صفحه “چگونه مقاله ISI بنویسیم؟” را مطالعه کنید تا با ساختار مقاله نویسی آشنا شوید. سپس نکات زیر را رعایت کنید:

  1. یک مشکل حقیقی و یک چالش واقعی در رشته خود را به عنوان موضوع مقاله انتخاب کنید؛ به‌طوری‌که حل آن مشکل، تاثیر قابل‌توجهی در رشته شما داشته باشد.
  2. مسئله بررسی شده در مقاله را با استفاده از مدل‌سازی‌های ریاضی، شبیه‌سازی‌ها و یا آزمایش‌های تجربی (بسته به حوزه تحقیقاتی‌تان) توضیح دهید و اجازه دهید که داوران و خوانندگان مقاله به اهمیت مسئله پی ببرند.
  3. یک راه‌حل پیشنهاد دهید؛ تلاش کنید که راه‌حل شما کاملاً نو بوده و از راه‌حل‌هایی که قبلاً در مقالات دیگر پیشنهاد شده کاملاً متفاوت باشد.

اگر به دنبال انتخاب بهترین مجله برای چاپ مقاله هستید این مطلب را مطالعه کنید.

  1. در مرحله جمع‌آوری اطلاعات، سعی کنید از مناسب‌ترین روش‌ها و از دقیق‌ترین ابزارها برای اندازه‌گیری و جمع‌آوری داده‌ها استفاده کنید. مقاله‌های مشابه را مطالعه کنید. شما می‌توانید از روش‌های به‌کاررفته در این مقالات ایده بگیرید.
  2. در نگارش متن مقاله نشان دهید که موضوع را کامل درک کرده و تخصص کافی در آن حوزه دارید.
  3. از اشتباهات گرامریی و املایی اجتناب کنید. برای این کار شما می‌توانید از نرم‌افزار گرامرلی استفاده کنید و متن مقاله خود را پیش از سابمیت، ویرایش کنید. برای دانلود نرم افزار گرامرلی به صفحه ” نرم افزار ویرایش مقالات انگلیسی ” مراجعه کنید.
  4. از جداول، نمودارها و تصاویر با کیفیت در مقاله استفاده کنید.
  5. برای آگاهی از نحوه تبدیل پایان نامه به مقاله  این مطلب را بخوانید.

4.9/5 - (14 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.