نحوه نگارش مقاله زمین شناسی

نحوه نگارش مقاله زمین شناسی

نحوه نگارش مقاله زمین شناسی​ در این مطلب توضیح داده شده است. مقاله زمین شناسی مقاله‌ای است که در آن ویژگی‌های مختلف زمین و ساختارهای تشکیل دهنده آن مانند کوه‌ها، زمین‌لرزه‌ها، اقیانوس‌ها، پوسته زمین، سنگ‌ها و غیره مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

انتخاب موضوع برای نگارش مقاله در رشته زمین شناسی

برای نگارش مقالات زمین شناسی، اولین وظیفه شما این است که یک موضوع مناسب انتخاب کنید. موضوعاتی که در آن‌ها برخی از پدیده‌های روز دنیا در زمینه زمین شناسی مورد بررسی قرار گرفته، ازجمله موضوعات ایده آل برای نگارش مقالات جدید است.

لیست مجلات علمی پژوهشی زمین شناسی را در این صفحه ببینید.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

برخی از موضوعات اصلی در رشته زمین شناسی عبارتند از:

  • مبدأ، ترکیب و ساختار داخلی زمین
  • فرآیند تشکیل منظومه شمسی
  • ترکیب و ویژگی‌های هسته، گوشته و پوسته
  • ویژگی‌های امواج لرزه‌ای هسته، گوشته و پوسته
  • نرخ فرآیندهای زمین شناسی
  • اصول کلی تکنیک‌های رادیومتری برای قدمت سنگ‌ها

نگارش مقاله زمین شناسی

بعد از انتخاب موضوع، تحقیقات لازم ازجمله تحقیقات کتابخانه‌ای را انجام دهید. شما می‌توانید از مقالات، مجلات، پایان‌نامه‌ها و کتاب‌های زمین شناسی معتبر و همچنین گزارش‌های رسمی کشور برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده کنید. برای آشنایی با نحوه دانلود رایگان مقالات و پایان‌نامه به صفحات “دانلود مقاله” و “دانلود متن کامل پایان‌نامه” مراجعه کنید.

نحوه نگارش مقالات علمی در رشته زمین شناسی مشابه بسیاری از رشته‌های دیگر است. در صفحه ” چگونه مقاله بنویسم؟” در مورد نحوه نگارش تک‌تک بخش‌های مقالات توضیح داده شده است.

 

برای نوشتن مقاله مروری سیستماتیک با ما تماس بگیرید. 

چاپ مقالات زمین شناسی

بعد از نگارش، مقاله خود را با کمک نرم‌افزارهایی که وجود دارند، ویرایش کنید. برای ویرایش مقالات فارسی از نرم‌افزار ویراستیار استفاده کنید. نحوه دانلود و استفاده از این نرم‌افزار در صفحه “ویرایش پایان‌نامه با ویراستیار (Virastyar)” توضیح داده شده است.

اگر می‌خواهید مقاله خود را در مجلات معتبر بین‌المللی چاپ کنید، پیش از سابمیت حتماً آن را با کمک نرم‌افزار گرامرلی ویرایش کنید. در صفحه “ نرم‌افزار ویرایش مقالات انگلیسی ” نحوه استفاده از نرم‌افزار گرامرلی به‌صورت رایگان توضیح داده شده است.

لیست مجلات معتبر و مورد تایید وزارت علوم در صفحه “مجلات علمی پژوهشی زمین شناسی” ارائه شده است. بعد از انتخاب مجله به صفحه اینترنتی مجله مراجعه کرده و مقاله خود را برای چاپ ارسال کنید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ادبیات تحقیق و مقالات مروری سیستماتیک این مطلب را مطالعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.