روشهای نوین تدریس

روشهای نوین تدریس

تدریس  و روشهای نوین تدریس رابطه‌ای منظم، متقابل و هدف‌دار بین دانش آموزان و معلم و یکی از ابزارهای مهم برای یادگیری است. معلمان از روش‌های مختلفی برای تدریس استفاده می‌کنند. هر معلم سبک خود را برای آموزش دارد. اما باید توجه کرد که روش تدریس در آموزش و یادگیری دانش آموزان بسیار مهم است. به طور کلی دو نوع روش تدریس وجود دارد که عبارتند از روش‌های تاریخی تدریس و روش‌های نوین تدریس.

برای انصراف از چاپ مقاله باید یک نامه به سردبیر آن مجله فرستاد. نمونه این نامه را در این صفحه بخوانید.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

روش‌های تاریخی تدریس

در این روش معلم تنها اطلاعات و دانش را به دانش آموزان انتقال می‌دهد. در این روش، تنها محتوای مشخصی تدریس می‌شود و معلم به عنوان انتقال دهنده اطلاعات است. این روش تدریس، روش غیر قابل انعطاف است و به نوعی روش آموزشی معلم محور تلقی می‌شود.

برای دانستن اینکه در زمان نوشتن مقاله دانشجویی چه نکاتی را باید رعایت کنید این مطلب را بخوانید.

روشهای نوین تدریس و آموزش

روش دیگر تدریس، روش نوین است که یادگیری را تسهیل می‌کند. در این شیوه دانش‌آموز و علایق او به عنوان محور تدریس قرار می‌گیرد و معلم از ابزارها، وسایل آموزشی و گردش علمی برای تدریس استفاده می‌کند. معلم در کلاس تلاش می‌کند تا دانش‌آموز در فعالیت‌های متنوع گروهی و انفرادی شرکت کند و در حین انجام دادن چنین فعالیت‌ها و تمریناتی، مفاهیم درس را به طور عمیق یاد بگیرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ادیت مقاله انگلیسی با ما در تماس باشید.

این روش به تقویت خلاقیت دانش آموزان کمک می‌کند چرا که اکثر دانش آموزان در این روش فعال هستند و ساکت در کلاس نمی‌نشینند. برخی از روش‌های نوین تدریس عبارتند از روش تدریس بارش مغزی، روش تدریس بدیعه پردازی، روش تدریس حل مسئله و روش‌های تدریس فعال.

معلم باید با توجه به اهداف کلاس، محتوای درس و علایق دانش آموزان یکی از این روش‌ها را انتخاب کند. دانش‌آموزان نسل جدید به دلیل این که به اینترنت و موبایل و کامپیوتر دسترسی دارند، با دانش آموزان نسل قدیم متفاوت هستند.

برای مشاهده لیست مجلات علمی پژوهشی علوم انسانی این مطلب را مطالعه کنید.

بنابراین استفاده از روش‌های قدیمی برای تدریس دانش آموزان جدید جذاب نخواهد بود و بهتر است از روش‌های نوین تدریس استفاده گردد. با توجه به اهمیت این موضوع، پژوهشگران زیادی در مقالات رشته علوم تربیتی به بررسی روش‌های مختلف تدریس می‌پردازند.

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.