مقالات رشته اقتصاد در تصمیم‌گیری‌ها، توسعه استراتژی‌ها و تعیین سیاست‌ها کشور تاثیر زیادی داشته و می‌توانند به پیشرفت کشور کمک کنند. ازاین‌رو بسیاری از کشورهای پیشرفته درصد قابل‌توجهی از بودجه خود را به تحقیقات علمی اختصاص داده و دانشگاهیان، اساتید و دانشجویان را به انجام پژوهش‌های اقتصادی تشویق می‌کنند. فعالان اقتصادی تلاش می‌کنند تا نتیجه پژوهش‌های خود را به‌صورت مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی منتشر کنند تا مسئولان با به‌کارگیری آن‌ها وضعیت اقتصادی کشور را بهبود دهند.

برای دریافت لیست کامل مجلات علمی پژوهشی مهندسی برق و کامپیوتر با ما در تماس باشید.

با توجه به اهمیت مقالات اقتصادی، در این مطلب انواع مقالات و نحوه نگارش مقاله در رشته اقتصاد توضیح داده شده است.

انواع مقالات در رشته اقتصاد

به‌طورکلی مقالات نوشته شده در رشته اقتصاد را می‌توان به دو دسته مقالات نظری و مقالات مطالعات تجربي تقسیم کرد. در مقالات نظری یک مدل براساس پیش‌فرض‌های قبلی ارائه شده و سپس ثابت می‌شود که نتایج خاصی حاصل خواهد شد. اما در مقالات تجربی یک مدل با به‌کارگیری یک سری داده واقعی اجرا می‌شود تا یک سوال و فرضیه مورد بررسی قرار گیرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد انجام شبیه سازی مقالات برق با ما تماس بگیرید.

هر دو نوع مقالات، فرمت و بخش‌های منحصربه‌فردی دارند. مقالات مطالعات تجربی از بخش‌هایی با عناوین چکیده، مقدمه (این بخش شامل پیشینه تحقیق است)، داده‌ها، روش تحقیق/روش، بحث و نتیجه‌گیری و نتایج تشکیل می‌شود.

در مقالات نظری در بخش مقدمه، پیشینه تحقیق بیان می‌شود. همچنین در این مقالات بخش‌ها و زیربخش‌ها زیادی به معرفی مدل ارائه شده اختصاص داده می‌شوند و در آن پیش‌فرض‌هایی که به ارائه این مدل جدید کمک می‌کنند، مورد بحث قرار می‌گیرند. در مقالات نظری رشته اقتصاد، معادلات ریاضی زیادی مطرح شده و معمولاً اثبات آن‌ها در یک ضمیمه قرار می‌گیرند.

نحوه نگارش مقاله ISI در رشته اقتصاد

در صفحه “چگونه مقاله ISI در رشته اقتصاد بنویسیم؟” نحوه نگارش مقالات علمی در رشته اقتصاد به‌طور مفصل توضیح داده شده است. اگر رشته شما اقتصاد بوده و می‌خواهید رزومه کاری و تحصیلی خود را تقویت کنید، به این صفحه مراجعه کرده و مقاله‌ای به نام خود در مجلات معتبر چاپ کنید. برای انتخاب مجلات اقتصادی به صفحه “لیست مجلات علمی پژوهشی اقتصاد” مراجعه کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مقالات مدیریت بازاریابی با ما در تماس باشید.