لیست مجلات معتبر برای چاپ مقاله

لیست مجلات معتبر برای چاپ مقاله

با توجه به اینکه پروسه چاپ مقاله برای طیف دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری به یک معضلی تبدیل شده است که بایستی بتوانند آن را به درستی و به شکل استاندارد انجام دهند؛ باید حتما پس از فراگیری نکات لازم در خصوص شیوه نگارش مقالات بایستی حتما با مجلات برای چاپ مقاله نیز آشنایی اولیه ای داشته باشند و این گونه مجلات را به طور کامل بشناسند تا در نهایت بتوانند مقالات خود را به یکی از مجلات برای چاپ مقاله بفرستند.

در این بخش ضمن توضیحاتی که در خصوص انواع مجلات برای چاپ مقاله ذکر می شود، به پروسه دنباله دار نحوه چاپ مقالات نیز اطلاعاتی جامع خواهیم داد تا با آشنایی که در این خصوص داده می شود؛ هر دانشجویی بتواند مقالات خود را در حیطه های مختلف به چاپ برساند تا خود را برای مصاحبه های دکتری و نیز تقویت رزومه خود برای مراحل بالاتر علمی خود آماده و مهیا سازند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موسسه ترجمه فوری مقاله می توانید با ما در ارتباط باشید.

مشاوره رایگان چاپ مقاله

شماره همراه خود را وارد نمائید. کارشناسان ما با شما تماس می گیرند.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

آشنایی با لیست مجلات معتبر برای چاپ مقاله

هر دانشجویی پس از نگارش مقاله و رعایت تمامی مطالب در این راستا باید برای چاپ مقاله خود زیر نظر استاد راهنمای خود، مقاله مورد نظر را به به یکی از مجلات برای چاپ مقاله بفرستد تا پس از داوری مقاله مذکور نسبت به رد و تأیید آن و یا در صورت لزوم نسبت به ویرایش مقاله و ارسال مجدد آن به نویسنده مسئول خبر داده می شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد انجام شبیه سازی مقاله با متلب مقاله مربوطه را مطالعه کنید

در این بین دانشجو یا استاد می تواند مقاله خود را به مجلات مختلفی بفرستد و روال کار به این صورت است که او فقط می تواند مقاله خود را در یکی از مجلات به چاپ برساند و نمی توان یک مقاله را در چندین مجله مختلف بفرستند.

در ادامه مطلب به برخی از این مجلات برای چاپ مقاله و نیز نکات مورد نیاز هر یک از آن ها اشاراتی خواهیم داشت تا دانشجویی که مقاله خود را به رشته تحریر درآورده است، بتواند با کمک این راهنمایی هایی که در ادامه می آید، مقاله خود را برای چاپ به هر یک از مجلات مختلف بفرستد و رزومه خود را روز به روز کامل تر کند.

برای دریافت اهمیت چاپ مقاله مدیریت در مجلات علمی پژوهشی این مقاله را مطالعه کنید.

انواع مجلات برای چاپ مقاله

انواع مجلات برای چاپ مقاله که دانشجو می تواند یک مقاله را به یکی از این مجلات برای چاپ مقاله خود بفرستد، به شرح زیر می باشند:
1- مجلات علمی – پژوهشی
یکی از مجلات برای چاپ مقاله که بسیار معتبر و دارای امتیاز بسیار بالایی است، مقالات علمی – پژوهشی می باشند که این نوع از مجلات برای چاپ مقاله زیر نظر وزارت علوم و فناوری و یا وزارت بهداشت و درمان و حوزه علمیه هستند که مجلات بسیار زیادی را شامل می شوند که در این مختصر نام تک تک آن ها نمی گنجد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پژوهشنامه حقوق کیفری این مقاله را مطالعه کنید.

ولی در کل بایستی به خاطر داشت که برای تقویت رزومه خویش داشتن یک مقاله علمی – پژوهشی از چندین مقاله همایشی ارزش بالاتری دارد. به همین خاطر چاپ مقاله در مجلات علمی – پژوهشی کار بسیار سخت تر و زمانبرتری می باشد ولی در عین حال می تواند یک رزومه بسیار قوی و خوبی را برای دانشجویان مختلف به همراه داشته باشد. بنابراین اگر به فکر قبولی در مصاحبه دکتری یا جذب هیئت علمی در دانشگاه های مختلف هستید، بایستی حتما به فکر چاپ مقاله علمی – پژوهشی باشید و با مجلات برای چاپ مقاله و نوع موضوع های قابل چاپ آن ها باید حتما آشنایی اولیه صورت گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید مقاله علمی پژوهشی ، این مقاله را مطالعه کنید.

2- مجلات علمی – ترویجی
دسته ای از مقالات که شرایط پذیرش در سطح بالای علمی – پژوهشی را ندارند و فقط به صورت مروری هستند را مجلات علمی – ترویجی می گویند که تنها به جهت گسترش علم و دانش و نیز در راستای بهبود وضعیت پژوهشی در اختیار دانشجویان مختلف قرار می گیرد و ارزش دیگری ندارند.

سطح امتیاز این نوع از مجلات برای چاپ مقاله به مراتب با مجلات علمی – پژوهشی قابل قیاس نیستند. این نوع مجلات برای چاپ مقاله معمولا از ترجمه و تألیف و نیز دستاوردها و ایده هایی را شامل می شوند که دانشجویان مختلف به آن نائل آمده اند.

جهت هماهنگی های لازم در خصوص مقاله قابل چاپ در مجلات  isi به صفحه ی ارتباط با ما مراجعه کنید.

3- مجلات علمی – تخصصی
همانطور که از نام این مجلات برای چاپ مقاله بر می آید، این مجلات شامل مباحث تخصصی در یک زمینه خاصی می باشند که وابسته به سازمان ها و ارگان های خاصی می باشند.

نکته جالبی که در خصوص این مجلات برای چاپ مقاله مطرح است، ذکر این مسئله است که مقالات علمی – پژوهشی هیچ جایگاهی در رتبه بندی و امتیاز و مجوز از وزارت علوم و سایر ارگان های ذی ربط ندارند. به همین جهت است که بایستی برای ارتقاء سطح علمی خود از نگاشتن این گونه مقالات سرپیچی کرد و وقت و انرژی خود را بیشتر معطوف مقالات علمی – پژوهشی کرد.

برای آگاهی از شرایط مقاله ژورنالی با شماره های درج شده تماس بگیرید.

چاپ مقاله برای همایش

غیر از مجلاتی که برای چاپ مقاله در بالا به آن ها اشاره شد، می توان به چاپ مقالات در همایش های مختلف نیز اشاره کرد که به آن ها مقالات همایشی اطلاق می گردد که امتیاز این نوع از مقالات بسیار کمتر از چاپ مقاله در مجلات مختلف می باشد. ضمن اینکه برای چاپ مقالات همایشی هزینه بسیار بیشتری را بایستی پرداخت کرد.

برای آشنایی با چاپ مقاله همایشی از این مطلب دیدن نمائید.

ولی تنها مزیتی که می تواند داشته باشد؛ ذکر این مسئله است که در همایش های مختلف می توان با اساتید و موضوع های جدید و شیوه سخنرانی در همایش ها آشنا شد. ضمن اینکه نحوه پذیرش مقالات همایشی بسیار راحت تر می باشد و نیاز به داوری های سرسخت گیرانه ای اصلا ندارند و می توان در مدت زمان کمی مقاله خود را چاپ کرد تا در مصاحبه دکتری دست خالی وارد دانشگاه های مختلف نشد و حرفی برای گفتن داشت.

برای چاپ مقاله در کنفراس از این مطلب دیدن نمائید.

پروسه چاپ مقالات در مجلات مختلف

همانطور که گفتیم، چاپ مقاله در همایش های مختلف چندان زمانبر نیست. ولی پروسه چاپ مقاله در مجلات مختلف به ویژه مجلات علمی – پژوهشی بسیار دنباله دار و سرسام آور است.

برای اطلاع از تاثیر چاپ مقاله در قبولی مقطع دکتری با شماره های ما تماس بگیرید.

به گونه ای که افراد 3 ماه تا حتی 1 سال و اندی بایستی به انتظار بنشینند تا سرانجام مقاله آن ها در یکی از مجلات معتبر به چاپ برسد و آن را در رزومه خود جای دهند. این پروسه زمانی نامشخص در برخی از زمان ها ممکن است دانشجویان را با دردسری مواجه سازند که میدان علم اندوزی را به سایر دانشجویان دیگر واگذار می کنند و خود در این راه عقب می مانند. بنابراین باید هر چه زودتر اقدام به نوشتن کرد تا بتوان گوی سبقت را از سایر رقبای خود ربود.

برای آشنایی بیشتر با ژورنال یاب  با ما در تماس باشید.

چاپ مقاله در لیست مجلات معتبر

چاپ مقاله در لیست مجلات معتبر یک فرایندی است که برای بسیاری از پژوهشگران و نویسندگان مقالات، چالش‌هایی را به همراه دارد. در این مقاله، به بررسی راهنمایی‌های عملی برای موفقیت در چاپ مقاله در لیست مجلات معتبر می‌پردازیم.

اولین قدم برای چاپ مقاله در مجلات معتبر، انتخاب مجله مناسب است. برای این منظور، باید با دقت مجلات مختلف را بررسی کنید و مطمئن شوید که مقاله شما با محتوای مجله سازگاری دارد. همچنین، باید به عامل تأثیر مجله و شاخص‌های سنجش کیفیت آن توجه کنید. انتخاب مجله‌ای با عامل تأثیر بالا و شاخص‌های سنجش کیفیت قوی، احتمال پذیرش مقاله شما را افزایش می‌دهد.

برای مشاهده لیست مجلات معتبر scopus برای چاپ مقاله از این مطلب دیدن نمائید.

بعد از انتخاب مجله، باید مقاله خود را به طور کامل و دقیق آماده کنید. این شامل بررسی دقیق قوانین نگارش و فرمت مجله، تدقیق درستی و کمیت مطالب، و اصلاح ایرادات گرامری و املایی است. همچنین، باید مطمئن شوید که مقاله شما دارای ساختار منطقی و روان است و از عبارات انتقالی برای راهنمایی خواننده استفاده کرده‌اید.

بعد از آماده‌سازی مقاله، باید آن را به مجله ارسال کنید. در این مرحله، باید به دقت فرم ارسال مقاله را پر کنید و تمامی اطلاعات مورد نیاز را درج کنید. همچنین، باید نسخه نهایی مقاله را به همراه تمامی جداول، شکل‌ها و نمودارها ارسال کنید.

برای مشاهده لیست مجلات علمی پژوهشی برای چاپ مقاله از این مطلب دیدن نمائید.

بعد از ارسال مقاله، معمولاً مجله آن را بررسی می‌کند و نظر خود را درباره پذیرش یا رد مقاله به شما اعلام می‌کند. در صورت رد مقاله، می‌توانید ایرادات مورد نظر مجله را بررسی کنید و مقاله را با تغییرات لازم مجدداً ارسال کنید. در صورت پذیرش مقاله، باید به دقت نسخه نهایی مقاله را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ ایرادی وجود ندارد.

در نهایت، بعد از چاپ مقاله، باید آن را به دقت منتشر کنید. این شامل انتشار مقاله در سایت شخصی خود، به اشتراک گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی و ارسال آن به همکاران و همکاران محتمل است. همچنین، باید به دقت به نظرات و بازخوردهای دریافتی درباره مقاله توجه کنید و در صورت لزوم، تغییرات لازم را اعمال کنید.

برای مشاهده لیست مجلات مورد تأیید وزارتین برای چاپ مقاله از این مطلب دیدن نمائید.

در نتیجه، چاپ مقاله در لیست مجلات معتبر می‌تواند یک فرایند چالش‌برانگیز باشد، اما با رعایت راهنمایی‌های عملی و توجه به جزئیات، می‌توانید به موفقیت در چاپ مقاله در مجلات معتبر دست یابید.

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.