نحوه ویراستاری مقاله انگلیسی

نحوه ویراستاری مقاله انگلیسی

ویراستاری مقاله در بهبود کیفیت مقاله اهمیت قابل‌توجهی دارد. ویرایش می‌تواند یک نوشته معمولی را به یک نوشته خوب و عالی تبدیل کند.

ویرایش مقاله یکی از مهم‌ترین جنبه‌های فرآیند نوشتن مقاله است، اما خیلی از نویسندگان و پژوهشگران به آن توجه نمی‌کنند. منظور از ویرایش مقاله و نوشته، بررسی تک ‌تک جملات است. در مرحله ویراستاری، خطاهای دستوری، گرامری، اشتباهات املایی، خطاهای نشانه‌گذاری و غیره برطرف می‌شود. نوشته و مقاله‌ای که خوب ویرایش شده برای خوانندگان جذاب‌تر خواهد بود. در ادامه در مورد ویرایش مقاله و مراحل ویراستاری مقاله بیشتر توضیح می‌دهیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه ویرایش نیتیو مقالات انگلیسی با ما تماس بگیرید.

مشاوره رایگان ویراستاری مقاله

شماره همراه خود را وارد نمائید. کارشناسان ما با شما تماس می گیرند.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

ویرایش مقاله

وقتی نگارش مقاله تمام شد، مقاله را ویرایش کنید تا شانس خود را برای گرفتن اکسپت از مجلات معتبر داخلی و خارجی مورد تایید وزارت علوم افزایش دهید. شما می‌توانید خودتان مقاله را ویرایش کنید یا می‌توانید ویراستاری مقاله را به موسسات پژوهشی معتبر بسپارید.

اگر تصمیم گرفته‌اید که خودتان مقاله را ویرایش کنید، مراحل ویراستاری مقاله را طی کنید.

برای چاپ مقاله در مجلات معتبر بین المللی به صفحه ی ارتباط با ما مراجعه کنید.

مراحل ویراستاری مقاله انگلیسی و فارسی

مراحل ویراستاری مقاله عبارتند از:

  1. مقاله خود را در یک فرمت جدید مطالعه کنید. برای مثال اگر مقاله را تایپ کرده‌اید، پرینت مقاله را مطالعه کنید. یا این که فونت و اندازه نوشته‌های مقاله را تغییر دهید و بعد کل مقاله را بخوانید. این تکنیک‌ها به شما کمک می‌کند که مطالب خود را از یک منظر دیگر مشاهده کنید.
  2. جملات مبهم و عبارات تکراری را حذف کنید. عبارت‌هایی مانند «به نظر می‌رسد» عبارت‌هایی ناکارآمد هستند و کیفیت مقاله شما را کاهش می‌دهند. از این عبارات استفاده نکنید.
  3. از فعل و فاعل اول شخص استفاده نکنید و بهتر است از جملات مجهول استفاده شود.
  4. برای ویرایش مقالات فارسی از نرم‌افزار ویراستیار و برای ویراستاری مقالات انگلیسی از نرم‌افزار Grammarly استفاده کنید. این نرم‌افزارها قابل نصب بر روی word هستند. با استفاده از این نرم‌افزارها شما می‌توانید اشتباهات املایی و گرامری مقاله را پیدا کنید.
  5. برای دریافت اطلاعات بیشتر و دانلود بهترین نرم افزار ویرایش انگلیسی مقالات می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات در مورد استخدام ویراستار مقاله و کتاب از این مطلب دیدن نمائید.

چگونگی ویرایش انگلیسی مقاله

ویرایش مقاله انگلیسی پیش از سابمیت یکی از کارهای بسیار مهمی است که به شما کمک می‌کند تا از مجلات معتبر خارجی اکسپت بگیرید. برای این که بتوانید مقاله خود را در مجلات ISI، Elsevier و سایر مجلات معتبر مورد تایید وزارت علوم چاپ کنید، پیش از سابمیت مقاله خود را چندین بار ویرایش کنید.

در ادامه نکاتی را بیان می‌کنیم که بهتر است در ویرایش مقاله انگلیسی و مقالات فارسی خود رعایت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدت زمان چاپ مقاله با ما تماس بگیرید.

به اهداف مقاله توجه کنید.

در هنگام ویرایش مقاله خود توجه کنید که هدف مقاله شما چیست. و بررسی کنید که آیا جملات و کلماتی که در مقاله خود استفاده کرده‌اید به وضوح اهداف شما را مشخص می‌کنند یا خیر.

برای اینکه در مورد نوشتن مقاله تدوین استراتژی بیشتر بدانید این مطلب را مطالعه کنید.

کلمات و جملات تکراری را تغییر دهید.

از تکرار واژه‌ها اجتناب کنید، به جای استفاده از همان کلمه، سعی کنید از واژه‌های دیگر با همان مضامین استفاده کنید. یک ایده را در پاراگراف‌های مختلف مطرح نکنید. تکرار کلمات یا ایده‌ها، مقاله شما را قوی نمی‌کند. در عوض، سبب می‌شود که مقاله شما غیرتخصصی به نظر برسد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نوشتن مقاله تحلیل محتوا با ما تماس بگیرید.

از تصاویر و نمودارها در مقاله استفاده کنید.

استفاده از نقل‌قول‌ها، تصاویر و نمودارها، به کیفیت مقاله کمک می‌کند. اما استفاده بیش از حد از این موارد می‌تواند کیفیت مقاله شما را کاهش دهد. سعی کنید حداکثر دو نقل‌قول و یک یا دو تصویر و نمودار و جدول در مقاله خود داشته باشید. اگر مقاله شما این موارد را نداشته باشد و فقط متن خالی باشد، خواندن چنین مقاله‌ای برای خواننده خسته‌کننده خواهد بود. ولی قرار دادن تصویر و نمودار به درک بهتر مطالب کمک می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراحل تبدیل پایان نامه به مقاله با ما تماس بگیرید.

 از نرم‌افزار گرامرلی Grammarly استفاده کنید.

برخی از اشتباهات رایج در نگارش مقالات انگلیسی شامل اشتباهات مربوط به زمان جملات، نقطه‌گذاری، املای نادرست کلمات و اشتباهاتی از این قبیل است. نرم افزار  Grammarly از جمله نرم افزار ویرایش مقالات انگلیسی است که به نویسندگان کمک می‌کند تا هرگونه اشتباهات مربوط به دستور زبان در مقاله خود را بررسی کنند. این نرم‌افزار برای آفیس وورد است. پس از نصب این نرم‌افزار در محیط وورد ظاهر می‌شود. همچنین می توانید از این نرم‌افزار به صورت آنلاین در اینترنت استفاده کنید. کافیست در اینترنت Online Grammarly را سرچ کنید.

 

اصلاح مقاله در آخرین دقایق

پس از اتمام ویرایش، مقاله خود را بخوانید و بررسی کنید که آیا نیاز به بهبود بیشتر دارد یا خیر.

بررسی کنید که آیا نقل‌قول‌ها و تصاویر  که در مقاله خود استفاده کردید به موضوع مقاله شما مرتبط است.

بررسی کنید آیا مقدمه مقاله یا هدف مقاله شما به‌درستی شرح داده شده است یا خیر.

چک کنید که در بخش نتیجه‌گیری آیا اهداف و فرضیه‌های مرتبط با مقاله بررسی شده است یا خیر.

بعد از انجام این مراحل مقاله خود را با اطمینان بیشتری به مجلات معتبر و مورد تایید وزارت علوم سابمیت کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و دانلود بهترین نرم افزار ویرایش انگلیسی مقالات می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.