چگونه یک مقاله دانشجویی بنویسیم؟

چگونه یک مقاله دانشجویی بنویسیم؟

نوشتن مقاله دانشجویی و چاپ مقاله برای قوی کردن رزومه، چه رزومه تحصیلی و چه رزومه شغلی، اهمیت ویژه‌ای دارد. به ویژه دانشجویان، با نوشتن مقاله دانشجویی می توانند شانس خود را در مصاحبه دکترا و گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های معتبر افزایش دهند. این مزیت باعث شده است تا بسیاری به فکر سفارش مقاله دانشجویی بیفتند.

برخی هم خودشان تلاش می‌کنند تا با شرکت در کارگاه‌های مقاله نویسی در موسسات معتبر نوشتن مقاله  دانشجویی را یاد بگیرند تا خود مقاله بنویسند. اگر شما می‌خواهید به عنوان یک دانشجو مقاله بنویسید و اضطراب دارید، نگرانی شما قابل درک است. با این حال نباید اجازه دهید که این نگرانی، مانع شما برای نوشتن مقاله شود. در این مطلب یک راهنمای گام به گام در مورد چگونگی نگارش مقاله دانشجویی ارائه شده است:

برای چاپ مقاله در مجلات معتبر بین المللی به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

مشاوره رایگان نگارش مقاله

شماره همراه خود را وارد نمائید. کارشناسان ما با شما تماس می گیرند.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

مراحل نوشتن مقاله دانشجویی :

1.موضوع مقاله دانشجویی را انتخاب کنید.

برای نوشتن مقاله دانشجویی ، شما باید یک موضوع مناسب انتخاب کنید. فرض کنید که شما می‌خواهید در مورد فصل تابستان بنویسید. چیزهای زیادی در مورد تابستان می‌توانید بگویید. شما می‌توانید بگویید که این فصل زیباست و درمورد زیبایی‌های تابستان بنویسید و یا این فصل را با فصل‌های دیگر مقایسه کنید.

شما باید تصمیم بگیرید که موضوع اصلی مقاله چه چیزی باشد. اما دقت کنید که یک موضوع وسیع انتخاب نکنید و موضوع خود را هم بیش از حد محدود نکنید. محدود کردن بیش از حد موضوع، نوشتن مقاله دانشجویی را برای شما دشوار می‌کند چراکه در هنگام نگارش، شما ایده کافی نخواهید داشت.

برای یافتن موضوع از بخش جستجوی مجلات ژورنال یاب نشریات علمی که در زمینه مورد علاقه و تجربه شما مقاله چاپ کرده اند را یافته و با بازدید از سایت آنها موضوعات به روزی که در حال انجام است را مشاهده نمائید.

برای آشنایی بیشتر با سابمیت مقاله با شماره واتس آپ ما در ارتباط باشید.

2. تحقیق کنید و اطلاعات به دست آمده را یادداشت کنید.

از منابع معتبر مانند کتاب، مقاله و سایت‌های علمی پژوهشی برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده کنید. داده‌های جمع آوری شده را با ذکر منبع یادداشت کنید. دقت کنید که یافته‌های مقاله شما باید جدید باشند پس تا جایی که ممکن است از مقاله‌های جدید استفاده کنید.

برای اطلاع از پذیرش مقاله به صفحه ی ارتباط با ما مراجعه کنید.

3. اولین پیش نویس مقاله دانشجویی خود را بنویسید.

هنگام نوشتن مقاله دانشجویی  در مورد گرامر و دستورزبان، نقطه‌گذاری و املای کلمات مقاله نگران نباشید. بعدا این گونه مشکلات را ویرایش خواهید کرد. نکته‌ای که باید در این مرحله رعایت کنید این است که تاجایی که ممکن است ساده و روان بنویسید. سعی نکنید که خیلی رسمی بنویسید تا برای خواننده خسته کننده باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد چاپ مقاله isi با ما تماس بگیرید.

نکته دیگر این که مقاله شما باید یک هدف مشخص داشته باشد و در آن به سوال پژوهش پاسخ داده شود. همه مطالبی که در تک تک پاراگراف‌های مقاله می‌نویسید (پیشینه تحقیق، نمونه‌ها، نظرات متخصصان و غیره) باید در راستای اهداف و موضوع مقاله باشد.

در نوشتن مقاله دانشجویی ساختار و اصول مقاله نویسی را رعایت کنید و هر مقاله‌ای شامل عنوان، چکیده، مقدمه، روش تحقیق (مواد و روش)، بحث و نتیجه گیری، نتایج و مراجع است.

برای آشنایی بیشتر با سابمیت مقاله با شماره واتس آپ ما در ارتباط باشید.

برای یادگیری نحوه نوشتن تک تک بخش‌های مقاله دانشجویی ، نکات بیان شده در صفحات زیر را مطالعه کنید.

نحوه انتخاب عنوان مقاله

چکیده مقاله

نحوه نوشتن مقدمه مقاله

نحوه نوشتن روش تحقیق مقاله

بحث و نتیجه گیری مقاله علمی

نحوه نگارش بخش نتیجه گیری مقاله

نحوه رفرنس دهی در مقاله

برای ارتباط با  ژورنال فایندر به صفحه ی ارتباط با ما مراجعه کنید.

4. مقاله را ویرایش کنید.

بعد از اتمام نگارش پیش نویس مقاله، محتوا و ساختار مقاله نویسی را در آن چک کنید تا کیفیت مقاله را افزایش دهید. اگر مقاله انگلیسی می‌نویسید، حتما ترجمه اصطلاحات تخصصی به کار برده شده را چک کنید تا از عبارت‌های درست و دقیق استفاده کرده باشید.

دقت کنید که در زمان نوشتن مقاله دانشجویی در این مرحله ممکن است شما چندین بار مقاله خود را ویرایش کنید و اطلاعات غیرضروری و نامرتبط را حذف کنید و مجددا بنویسید. مقاله خود را پیش از سابمیت کردن، برای آخرین بار تصحیح و ویرایش کنید تا مطمئن باشید که مقاله شما بدون عیب و نقض باشد. شما می‌توانید از نرم افزار گرامرلی برای ویرایش مقالات انگلیسی و از نرم افزار ویراستیار برای ویرایش مقالات فارسی استفاده کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ادیت مقاله انگلیسی با ما در تماس باشید.

طریقه نوشتن مقاله دانشجویی

دو روش اصلی برای نوشتن یک مقاله برای مجله علمی وجود دارد. روش اول به این صورت است که ابتدا مقاله را بنویسید و سپس تصمیم بگیرید که در کدام مجله چاپ کنید و روش دوم به این نحو است که ابتدا مجله را مشخص کنید و تصمیم بگیرید که می‌خواهید در کدام مجله مقاله خود را چاپ کنید و سپس مقاله خود را بنویسید.

هر کدام‌یک از این روش‌ها مزیت‌های خاص خود را دارد. طریقه نوشتن مقاله افراد با یکدیگر متفاوت است و ممکن است آن‌ها روش خود را با توجه به شرایط تغییر دهند. در ادامه در مورد طریقه نوشتن مقاله و نکات مرتبط با آن، بیشتر توضیح می‌دهیم.

برای انصراف از چاپ مقاله باید یک نامه به سردبیر آن مجله فرستاد. نمونه این نامه را در این صفحه بخوانید.

 روش نوشتن مقاله دانشجویی

افراد مختلف روش متفاوتی برای نگارش مقاله دارند. برای مثال یک دانشجوی دکترا که برای اولین بار می‌خواهد مقاله بنویسد، ممکن است نخست در مورد ژورنال تصمیم بگیرد و بعد به سایت ژورنال مراجعه کند و قسمت دستورالعمل و راهنمای نویسندگان (guideline for authors ) در سایت ژورنال را بخواند. سپس با توجه با اهداف و حوزه کاری مجله (scope)، مقاله خود را بنویسد. این کار به او در نحوه تهیه مقاله کمک می‌کند.

اما اگر هدف استخراج مقاله از پایان نامه باشد، بهتر است دانشجو بعد از اتمام نگارش مقاله، به سایت ژورنال‌ها مختلف مراجعه کند تا مجله‌ای پیدا کند که حوزه کاری مجله (scope) با موضوع مقاله یکی باشد.

برای چاپ مقاله ISC از این مطلب دیدن نمائید.

نکات مهم در نگارش مقاله

مهم نیست که با استفاده کدام‌یک از روش‌های بیان شده مقاله خود را می‌خواهید بنویسید، نکته مهم این است که مقاله خود را در عین سادگی، دقیق بنویسید و اشتباهات گرامری و دستوری کمی در نوشته خود داشته باشید. هنگامی که مقاله خود را می‌نویسید حتماً ساختار و قواعد مقاله نویسی را رعایت کنید و در آخر مقالات فارسی را با کمک نرم افزار ویراستیار ویرایش کرده و برای ادیت مقالات انگلیسی از نرم افزار گرامرلی استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مجلات ایمپکت فکتوردار از این مطلب دیدن نمائید.

وقتی که شما مقاله خود را نوشتید باید مقاله خود را در یک ژورنال معتبر داخلی و یا خارجی چاپ کنید تا بتوانید در رزومه تحصیلی و کاری خود به آن استناد کنید. پیش از سابمیت و ارسال مقاله به ژورنال مدنظر خود حتماً به سایت ژورنال مراجعه کنید و قسمت راهنمای نویسندگان را با دقت مطالعه کنید.

برخی از مجلات، همه چیز را در مورد طول، ساختار، قالب و محتوای مقاله و همچنین در مورد عنوان تیترهای اصلی و فرعی در بخش‌های مختلف مقاله توضیح داده‌اند. همچنین برخی از مجلات در مورد فونت، سایز و نحوه ترسیم جداول، نمودارها و شکل‌ها دستورالعمل خاصی دارند. بعد از این که مقاله را به فرمت ژورنال درآوردید، مقاله را سابمیت کنید تا مقاله شما ریجکت نشود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارگاه مقاله نویسی ppt (پاورپوینت) با ما تماس بگیرید.

4.9/5 - (17 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.