چگونه از یک مقاله برای نوشتن کتاب استفاده کنیم؟

چگونه از یک مقاله برای نوشتن کتاب استفاده کنیم؟

تبدیل مقاله به کتاب یکی از راه‌های چاپ کتاب است. در این پست از موسسه ژورنال یاب قصد داریم تا آموزش دهیم که چگونه از یک مقاله برای نوشتن کتاب استفاده کنید.
 
اگر شما مقاله‌ای نوشته‌اید و در مجله‌ای، چه مجلات علمی پژوهشی داخلی و چه مجلات خارجی، چاپ کرده‌اید، می‌توانید آن مقاله را به کتاب تبدیل کرده و کتابی با نام خود در انتشارات خارجی و داخلی منتشر کنید. اما توجه کنید که مقالات و کتاب‌های علمی دارای حوزه کاری متفاوتی بوده و برای مخاطبان متفاوتی نوشته می‌شوند. ازاین‌رو برای تبدیل مقاله به کتاب، باید تغییرات قابل‌توجهی روی مقاله اعمال کرد.
در مقالات علمی اطلاعات ضروری و اساسی مربوط به موضوع بیان شده و دارای ساختاری متمایز شامل چکیده، مقدمه، روش تحقیق، بحث و نتیجه‌گیری و نتایج هستند؛ محتوای مقالات علمی برای چاپ به عنوان کتاب کافی نیست و نمی‌توان همان فرمت مقاله را در قالب یک کتاب منتشر کرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد چاپ مقاله اسکوپوس با ما تماس بگیرید.

مشاوره نگارش مقاله و کتاب

شماره همراه خود را وارد نمائید. کارشناسان ما با شما تماس می گیرند.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

مراحل تبدیل مقاله به کتاب

بسته به موضوع خاص مقاله و مخاطبان آتی کتاب موردنظرتان، ابتدا یک فهرستی از جنبه‌های مختلف موضوع که می‌خواهید در کتاب ذکر شود را تهیه کنید. شما می‌توانید سرفصل‌ها و زیربخش‌های هر فصل را ایجاد کرده و تصمیم بگیرید که چگونه می‌خواهید اطلاعات و یافته‌های مقالات خود را در این فصل‌ها قرار دهید. سپس برای تبدیل مقاله به کتاب مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

جزئیات و ساختار مقاله کلاسی را در این مطلب بخوانید.

  1. اطلاعاتی که در مقدمه مقاله ارائه شده است، را در فصل مقدماتی کتاب قرار دهید تا دیدگاه معتبری از دانش موجود در مورد موضوع را به خواننده کتاب ارائه دهد.
  2. در فصلی از کتاب که به بیان روش‌های مختلف، طراحی تحقیق و رویکردهای تحلیلی مربوط به هدف خاص پژوهش اختصاص داده شده است، می‌توانید از برخی از اطلاعاتی که در بخش «روش‌ها» مقاله بیان شده استفاده کنید و سایر جزئیات مربوطه را که در مقاله بیان نشده است را به‌طور مفصل در این بخش از کتاب ذکر کنید تا خواننده با روش تحقیق پژوهش با جزئیات بیشتر آشنا شود.
  3. از مقاله خود به‌عنوان پایه و اساس کتاب خود استفاده کنید و توجه داشته باشید که، برخلاف مقاله که فقط باید نتایج تحقیقات گزارش می شود، در نگارش کتاب شما می‌توانید نظر خود را به‌عنوان متخصص بیان کنید.
  4. هنگام بازنویسی محتوا و متن مقاله، سعی کنید از لحن اکادمیک که در مقالات علمی و پژوهشی رایج است، استفاده نکنید. از لحنی علمی اما کاملاً دوستانه‌تر استفاده کنید و خواننده را در مکالمه ذهنی خود مشارکت دهید.
  5. از تصاویر گرافیکی برای جذاب‌تر شدن کتاب استفاده کنید.

برای درخواست چاپ تضمینی مقاله jcr با ما در موسسه ژورنال یاب در ارتباط باشید.

5/5 - (3 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.