نحوه نوشتن مقاله علمی کوتاه

نحوه نوشتن مقاله علمی کوتاه

نوشتن مقاله کوتاه اما باکیفیت یکی از فاکتورهایی است که باعث جذب خوانندگان می‌شود. اولویت‌بندی آنچه که می‌خواهید در مقاله گنجانده شود و آنچه که قرار است کنار بگذارید مهم است. شاید زمانی که شروع به نگارش می‌کنید برایتان جذاب باشد تا حد امکان، بیشترِ اطلاعاتی را که کسب کرده‌اید در مقاله بگنجانید. زیرا به‌هرحال شما تحقیقات زیادی انجام داده‌اید -که این کارِ سختی است- و بینش و بصیرت زیادی را به دست آورده‌اید. اکنون این کار ارزشمند خواهد بود تا این بینش را تا حد امکان به‌صورت کامل با دیگران به اشتراک بگذارید.

اما آیا تمام مطالبی که در خصوص آن‌ها تحقیق کرده و اطلاعاتی جمع‌آوری کرده‌اید می‌توانند در قالب یک نوشته و مقاله برای خوانندگان جالب و جذاب باشند؟

برای آموزش ویرایش پایان نامه با ویراستیار به این صفحه مراجعه کنید.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

شاید به نظرتان حیف باشد که تصمیم بگیرید برخی از مطالب را کنار بگذارید. اما این منطق که بخواهید اکثر مطالب را در قالب مقاله ارائه دهید همیشه کارساز نیست. به‌ویژه زمانی که شما مجبورید مقاله کوتاهی را نگارش کنید. (برخی از ژورنال‌ها به دنبال مقالات کوتاه هستند) بسیار مهم خواهد بود که به‌صورت کاملاً شفاف‌تری مطالب مهم و بی‌اهمیت را اولویت‌بندی و طبقه‌بندی نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کارگاه مقاله نویسی روانشناسی با ما تماس بگیرید.

کیفیت یا کمیت

اما حتی زمانی که تعداد لغات نیز مهم نباشد، طولانی کردن نوشته بازهم ضرورتی نخواهد داشت. یک نوشته را با سه مطلب (یا عنوان تحقیقی) واقعاً خوب در نظر بگیرید. ( به‌طوری‌که هرکدام از مطالب شمارا به وجد بیاورد)، دو مطلب خوب (به‌طوری‌که در مواجهه با آن‌ها تنها بگویید خوب است)، و دو مطلب تقریباً مناسب (که واکنش شما به آن‌ها این‌گونه است:” چندان هیجان‌انگیز نیست”). خب اکنون یک انتخاب برای یک نوشته کوتاه را تصور کنید که قرار است از بین این مطالب انتخاب شود. کدام نوشته تأثیر بیشتری بر شما دارد؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارگاه مقاله نویسی ppt (پاورپوینت) با ما تماس بگیرید.

این انتخاب ممکن است به این بستگی داشته باشد که شما چه نوع خواننده‌ای باشید. اما بازهم این منطق جاری است که تنها با مطالب واقعاً خوب، می‌توانید یک نویسنده را به خواندن تک‌تک پاراگراف‌ها ترغیب کنید. برعکس یک نوشته طولانی، که ترکیبی از مطالب جذاب و نه‌چندان جذاب باشد- ممکن است باعث شود خواننده، برخی از پاراگراف‌ها را بدون خواندن رد کند و یا به‌طورکلی به سراغ مقاله دیگری برود.  پس تنها در فکر گنجاندن تمام مطالب (و هرآنچه که پس از انجام تحقیق در فکر شما ایجاد شده)، در یک مقاله نباشید: البته شاید بتوان گفت مطالب بیشتر به معنی بصیرت و بینش بیشتر است.

اما سعی کنید بیشتر به کیفیت مطالبتان بیندیشید. گاهی اوقات مطالب اضافی که به‌ویژه جذاب نیستند فقط کیفیت کارتان را آبکی می‌نماید. این احساس را در خوانند ایجاد می‌کند که نوشته شما در حد متوسط است. درحالی‌که شما تا حدود زیادی مطالب “بسیار خوب” نیز در نوشته‌تان دارید. اما ممکن است این مطالب در لابه‌لای مطالب نه‌چندان جالب دیگر گم شوند. نتیجه این‌که هیچ‌گاه و در هیچ نوشته‌ای، کیفیت را فدای کمیت نکنید.

برای شرکت در کارگاه مقاله نویسی آنلاین از این مطلب دیدن نمائید.

به‌ویژه که امروزه خوانندگان حوصله و وقت کافی برای خواندن مطالب طولانی و اضافی را ندارند. آن‌ها به دنبال خواندن نوشته‌های کوتاهی هستند که مطالب مهم در آن‌ها به بهترین و جذاب‌ترین شکل ممکن نگارش شده باشد.

برای دانستن اینکه در زمان نوشتن مقاله دانشجویی چه نکاتی را باید رعایت کنید این مطلب را بخوانید.

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.