نحوه دریافت شناسه ارکید

نحوه دریافت شناسه ارکید

داشتن شناسه ارکید ORCID برای همه محققینی که اقدام به چاپ مقاله می کنند الزامی می باشد. بسیاری از نشریات در زمان سابمیت مقاله از شما کد 16 رقمی شناسه ارکید شما را می خواهند. این کار هم برای ارجاع آن مقاله به شما می باشد و هم برای مشاهده سایر مقالات چاپ شده شما استفاده می گردد.

در این پست از موسسه ژورنال یاب ، نحوه دریافت شناسه ارکید با تصویر توضیح داده شده است. اگر نمی‌دانید که چگونه کد ORCID دریافت کنید، این مطلب را مطالعه کنید.

راهنمای دریافت شناسه ارکید

همان‌طور که در پست “ارکید (ORCID) چیست؟” توضیح داده شد، برای دریافت شناسه ارکید لازم نیست هزینه‌ای را پرداخت کنید؛ فقط کافی است در سایت ارکید ثبت‌نام کنید. در ادامه نحوه ثبت‌نام در این سایت توضیح داده شده است.

جزئیات و ساختار مقاله کلاسی را در این مطلب بخوانید.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

نحوه ثبت‌نام برای دریافت شناسه ارکید

برای ثبت‌نام در سایت ارکید نخست وارد آدرس اینترنتی  http://www.orcid.org شوید. همان‌طور که در شکل زیر مشاهده می‌کنید، دو آیکن برای شروع ثبت‌نام و Register وجود دارد. روی یکی از این آیکون‌ها کلیک کنید.

در مرحله بعدی یک فرم ثبت‌نام نشان داده می‌شود که باید این فرم را پرکنید.

نحوه دریافت شناسه ارکید 1

اطلاعات خواسته شده در این فرم به ترتیب عبارتند از:

  1. نام
  2. نام خانوادگی
  3. ایمیل اصلی (بهتر است از ایمیل آکادمیک و دانشگاهی خود استفاده کنید)
  4. ایمیل دیگر (ایمیل که بیشتر چک می کنید و یا از آن برای چاپ مقاله دیگری استفاده نموده اید)
  5. وارد کردن یک پسورد برای صفحه ارکید (پسورد شما باید شامل 8 کاراکتر بوده و بهتر است شامل عدد و حروف باشد)
  6. تایید پسورد

سپس در انتهای فرم شما می‌توانید مشخص کنید که چه کسانی به صفحه ارکید شما دسترسی داشته باشند. اگر می‌خواهید فقط خودتان دسترسی داشته باشید، گزینه only me را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید همه دسترسی داشته باشند، گزینه every one و اگر می‌خواهید افراد مشخصی دسترسی داشته باشند، گزینه trusted parties را انتخاب کنید. معمولا محققین از گزینه every one استفاده می کنند تا همه بتوانند مقالات چاپ شده آنها را مشاهده کنند. اگر قبلا چند مقاله چاپ کرده باشید و بخواهید مقاله جدیدی چاپ کنید در زمان ثبت سابمیت از شما شناسه ارکید را می خواهد و معمولا سردبیران مجلات به صفحه شما سر خواهند زد و مقالات قبلی شما را بررسی می کنند.

نحوه دریافت شناسه ارکید 2

در ادامه قوانین و سیاست‌های موسسه ارکید را تایید کرده و روی آیکون Register کلیک کنید.

 

نحوه دریافت شناسه ارکید 3

4 بعد از کلیک آیکون Register، شما به صفحه ارکید خود منتقل می‌شوید و از شما خواسته می‌شود که ایمیل خود را تایید کنید. ایمیل خود را چک کنید (ایمیلی که در فرم ثبت‌نام به‌عنوان ایمیل اصلی وارد کردید). لینکی را که از طرف موسسه ارکید برای شما ارسال شده است را تایید و کلیک کنید.

حالا شما یک شناسه ارکید ORCID به نام خود ایجاد کرده‌اید. شما می‌توانید از این شناسه در سابمیت مقاله خودتان استفاده کنید.

اگر میخواهید بدانید که مقاله JCR چیست حتما این مطلب را مطالعه کنید.

نکات مهم در ساخت کد ارکید ORCID

در ساخت اکانت orcid سعی کنید با ایمیل آکادمیک اقدام به دریافت شناسه ارکید نمائید. معمولا مقالات علمی باید با ایمیل آکادمیک ارجاع داده شوند. در بعضی از مواقع نویسندگان مسئول مقالات با ایمیل های مختلفی اقدام به چاپ مقاله می کنند. اگر شما نیز این حالت برایتان پیش آمده نگران نباشید. شما می توانید به تعداد دلخواه به اکانت ORCID ارکید خود ایمیل اضافه نمائید و در این حالت کلیه مقالات شما هرچند با ایمیل های مختلف به عنوان نویسنده مسئول، در اکانت ارکید شما نشان داده خواهد شد و عملا این ایمیل ها نیز به شناسه ارکید شما اضافه می شوند.

مرحله ای که ممکن است بسیاری از محققین در دریافت شناسه ارکید فراموش کنند تائید ایمیل می باشد. پس از اضافه کردن ایمیل به شناسه ارکید، یک ایمیل برای تاکید مالکیت ایمیل برای شما ارسال می شود. برای تکمیل اضافه کردن ایمیل به شناسه ارکید خود، حتما این ایمیل را باز نموده و بر روی لینک موجود در آن کلیک کنید.

دقت نمائید نام و مشخصات خود را به همان صورتی که در مقالات وارد می کنید بنویسید، به عنوان مثال اگر فامیل شما پسوند دارد ولی در مقالات پسوند فامیل خود را درج نمی کنید اینجا هم به همان صورت وارد کنید.

پس از وارد شدن به سایت orcid، خود سایت نیز راهنمایی برای نحوه دریافت شناسه ارکید قرار داده است که می توانید گام به گام باآن پیش بروید.

در این پست نحوه دریافت شناسه ارکید را به شما آموزش دادیم. همچنین ما در ژورنال یاب کلیه فرایند ساخت اکانت وریفای شده ارکید را برای شما انجام می دهیم. کافی است با ما تماس بگیرید.

4.9/5 - (18 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.