نگارش مقاله

نگارش مقاله

نگارش مقاله ، چالشی برای همه دانشجویان ارشد و دکتری است. هنوز معلوم نیست که چه کسی برای نخستین بار اقدام به نوشتن یک مقاله کرده است. گفته می‌شود که مونتین (Montaigne )، نویسنده فرانسوی در قرن شانزدهم، کلمه “Essai”  را اختراع  و نوشته خود را با این عنوان نام‌گذاری کرد. بعدها این لغت با عنوان Essay وارد دیکشنری شد.

در حقیقت کار مونتین تنها به‌عنوان یک چکیده و خلاصه بود. آلدوس هاگزلی مقاله را چنین توصیف می‌کند: “یک‌چیز لعنتی پس از دیگری “(“One damned thing after another” ) و “یک دستگاه ادبی برای بیان تقریباً همه‌چیز درباره تقریباً هر چیزی”(“a literary device for saying almost everything about almost anything”). به‌طور خلاصه مقاله ممکن است تنها در مورد یک قطعه کوتاه غیرتخیلی (non-fiction) باشد که می‌تواند شامل یک بخش ویراستاری، یک داستان، یک تحقیق مهم و انتقادی یا یک توصیه فلسفی باشد.

مراحل چاپ مقاله در مجلات الزویر را در این مطلب بخوانید.

یک مقاله می‌تواند ایده‌های گوناگونی را بیان کند، اما چنین به نظر می‌رسد که بدون توجه به آنچه که هست باید یک ساختار اساسی استاندارد داشته باشد. هدف از نگارش مقاله ممکن است بیان یک بحث در خصوص یک دیدگاه خاصی باشد. یا به‌منظور توضیح مراحل الزامی جهت تکمیل یک کار خاص. درهرصورت، یک مقاله باید فرمت اصلی را داشته باشد.

یک جنبه مهم در مورد نگارش مقاله این است که وقتی نویسنده چند مرحله ساده را دنبال می‌کند، متوجه خواهد شد که مقاله تقریباً به‌صورت خودکار نوشته می‌شود و نویسنده تنها مسئول تهیه ایده‌ها است، که به‌هرحال بخش مهمی از نگارش مقاله است.

نگارش مقاله تفاوتی با نوشتن پایان‌نامه ندارد. نگارش مقاله نیز به همان سطح از مهارت‌های تحلیلی و نگارشی، و دانستن چند نکته خوب نیاز دارد.

برای دانستن نحوه نوشتن مقاله و پایان نامه این مطلب را بخوانید و برای مشاوره با ما تماس بگیرید.

مشاوره رایگان نگارش مقاله

شماره همراه خود را وارد نمائید. کارشناسان ما با شما تماس می گیرند.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، نگارش، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

ساختار یک مقاله علمی

تمام مقالات علمی همان فرمت عمومی را دارند. آن‌ها به بخش‌های مجزایی تقسیم می‌شوند و هر قسمت شامل نوع خاصی از اطلاعات می‌باشد. تعداد و سرفصل‌های هر بخش ممکن است در میان ژورنال‌ها متفاوت باشد، اما در بیشتر قسمت‌ها یک ساختار پایه حفظ می‌شود. به‌طورمعمول مقالات علمی شامل بخش‌های زیر هستند:

  • عنوان(Title)
  • چکیده(Abstract)
  • مقدمه(Introduction) و مرور ادبیات(Literature)
  • روش‌ها(Methods)
  • نتایج(Results)
  • بحث(Discussion)
  • تقدیرنامه‌ها یا سپاسگزاری‌ها(Acknowledgment)
  • منابع(References)

برای افزایش سایتیشن مقاله خود این مطلب را بخوانید و برای مشاوره با ما تماس بگیرید.

ازآنجایی‌که مقالات علمی به‌این‌ترتیب سازمان‌دهی می‌شوند، خواننده می‌داند از هر بخشی از مقاله چه چیزی انتظار می‌رود و می‌تواند به‌سرعت نوع خاصی از اطلاعات را پیدا کند.

اجازه دهید محتوای هر قسمت از یک مقاله علمی را بررسی کنیم و اینکه چرا هر بخش ممکن است برای شما به‌عنوان یک خواننده سودمند باشد.

نگارش عنوان مقاله

در نگارش مقاله عنوان به شما کمک خواهد کرد تا تعیین کنید که آیا مقاله برای پروژه یا تحقیق شما جذاب یا مرتبط است.

برای اینکه در مورد مرور ادبیات برای مقاله بیشتر بدانید این مطلب را مطالعه کنید.

عناوینی که به‌خوبی نوشته شود، توضیحی کامل و منطقی از مطالعه انجام‌شده را ارائه می‌دهد و گاهی اوقات حتی یافته‌ها را نیز پیش‌بینی می‌کند. یک عنوان می‌تواند شامل متغیرهای مهم موردمطالعه، انواع آزمایشات انجام‌شده و احتمالاً چند جمله مختصری از نتایج به‌دست‌آمده باشد.

نگارش چکیده مقاله

در نگارش مقاله، چکیده خلاصه‌ای کامل، اما بسیار کوتاه از مقاله را ارائه می‌دهد.

چکیده‌ها حاوی جملات کوتاه از بخش‌های مربوط به هدف، روش‌ها، یافته‌ها و نتیجه‌گیری یک تحقیق می‌باشد. چکیده‌ها اغلب در پایگاه داده‌های مربوط به ژورنال‌های علمی گنجانده می‌شوند و دسترسی آزاد دارند.

به‌طور مثال پایگاه‌داده اسکوپوس چکیده مقالات موسسه الزویر را فهرست می‌کند و دسترسی به این چکیده‌ها رایگان است. با این روش، امکان مطالعه بخش‌هایی از مقالات علمی به‌طور گسترده‌ فراهم می‌شود.

همان‌طور که در بخش “نحوه مطالعه مقالات برای تعیین عنوان” ذکر شد نیازی به مطالعه کامل یک مقاله انگلیسی نیست. شما با مطالعه چکیده متوجه خواهید شد که مقاله متناسب با حوزه تحقیق شما هست یا خیر.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و نحوه نوشتن چکیده مقاله این مطلب را مطالعه کنید.

نگارش مقدمه مقاله

در این قسمت ابتدا مقدمه‌ای از تحقیق و سپس اطلاعاتی مربوط به پیشینه یا همان ادبیات تحقیق ارائه می‌شود. گاهی اوقات این پیشینه‌ها به صورتی بیان می‌شود که شما کاملاً متوجه خواهید شد که چطور نویسنده با مطالعه این تحقیقات به مطرح ساختن فرضیات تحقیق رسیده است. مقدمه معمولاً زمینه‌های نظری را شرح می‌دهد، و اهمیت تحقیق را بیان می‌کند.

برای دیدن نمونه نامه کاور لتر انگلیسی به این صفحه مراجعه کنید.

نگارش بخش روش‌ها در مقاله

بخش روش‌ها به شما کمک می‌کند دقیقاً متوجه شوید که چگونه نویسندگان فرضیات را آزموده‌اند.

این بخش، هم تکنیک‌های خاص و هم استراتژی تجربی کلی که توسط دانشمندان استفاده می‌شود را توصیف می‌کند. به‌طورکلی، بخش روش‌ها نیازی به مطالعه با جزئیات آن ندارد. اگر شما سؤال خاصی در مورد انجام آزمایش‌ها داشتید، می‌توانید به این بخش مراجعه کنید.

نگارش بخش نتایج مقاله

بخش نتایج حاوی داده‌های جمع‌آوری‌شده در طول آزمایش است.

برای مشاوره و راهنمای نوشتن مقاله انگلیسی با ما تماس بگیرید.

می‌توان گفت بخش نتایج در حقیقت قلب یک مقاله علمی است. در این بخش، بسیاری از اطلاعات مهم (برای درک بهتر) ممکن است در قالب جداول یا نمودارها ارائه شوند. هنگام خواندن این بخش، به‌راحتی نظرات نویسنده درباره نتایج را نپذیرید. در عوض، داده‌های خام را به‌طور جداگانه در جداول و ارقام به‌طور دقیق تجزیه‌وتحلیل کنید تا نتیجه‌گیری‌های خود را بیابید.

برای یادگیری نحوه نوشتن مقاله علمی کوتاه این مطلب را مطالعه کنید.

نگارش بخش بحث در مقاله

بخش بحث، تفسیر نویسندگان در خصوص داده‌های خود و نحوه ارتباط آن‌ها با تحقیقات دیگر را توضیح می‌دهد.

نویسندگان اغلب از این بخش استفاده می‌کنند تا بگویند که تحقیق آن‌ها چه پیشنهاداتی را ارائه می‌کند و چگونه با سایر مطالعات مرتبط می‌شود. در این بخش، نویسندگان می‌توانند هرگونه استدلال مخالفی را نسبت به کار خود پیش‌بینی کنند. بخش بحث و گفتگو همچنین جایی است که نویسندگان می‌توانند زمینه‌هایی را برای تحقیقات آینده پیشنهاد و ارائه دهند.

برای آموزش ویرایش پایان نامه با ویراستیار به این صفحه مراجعه کنید.

نگارش بخش سپاسگزاري در مقاله

سپاسگزاري به شما می‌گوید که چه افراد یا مؤسساتی (علاوه بر نویسندگان) در انجام این تحقیق همکاری کرده‌اند.

با مطالعه این قسمت، می‌توانید ببینید که چه سازمان‌هایی منابع مالی این تحقیق را تأمین کرده‌اند. شما ممکن است بخواهید بدانید که آیا یک گروه صنعتی یا دولت فدرال این پژوهش را تأمین مالی کرده است.

برای سفارش نوشتن مقاله علمی پژوهشی با ما تماس بگیرید.

نگارش بخش منابع مقاله

این بخش منابع موجود در این مقاله را ارائه می‌دهد.

این بخش اطلاعاتی در مورد طیف وسیعی از مطالعات دیگر و لیستی از مطالعات انجام‌گرفته نزدیک به عنوان تحقیق را ارائه می‌دهد.

برای آشنایی با تأثیر اعتبار منابع بر مقاله از ایم مطلب دیدن نمائید.

چگونگی نگارش مقاله

چگونگی نگارش مقاله

چگونگی نگارش مقاله علمی از ابتدا تا انتها نیازمند تجربه بسیار بالا است. در صورتیکه شما از چنین تجربه ای برخوردار نیستد هرگز نباید بر روی صندلی نشسته و مقاله‌ای را آغاز تا پایان بنویسید. دقت کنید که ساختار مقاله از خود موضوع، هدف مقاله و مخاطب‌های آن نشأت می‌گیرد. اگر می‌دانید چه می‌خواهید بگویید، می‌توانید با بهره بردن از نکات کلیدی که در این بخش توضیح داده می‌شوند، نوشتن مقاله را آغاز و به راحتی به پایان برسانید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معیارهای انتخاب مجله مناسب برای چاپ مقاله این مطلب را مطالعه کنید.

توجه داشته باشید که افراد بسیار کمی مقاله را از آغاز تا پایان می‌خوانند. بیشتر مردم با انتخاب یک مجله، ابتدا به فهرست مقالات نگاه کلی کرده و در صورتی که عنوان مقاله‌ای برای آنان جذاب باشد، آن مقاله را انتخاب می‌کنند تا چکیده آنرا مطالعه کنند.

به طور کلی دو گروه خواننده برای مقاله وجود دارد

1- گروه نخست افراد متخصص در زمینه مقاله شما هستند و لذا مایلند تمامی اطلاعات را از مقاله استخراج کنند.

2- گروه دوم که البته عمده خوانندگان مقاله را تشکیل می دهند افرادی هستند که به نتایج تحقیق شما به عنوان زمینه و بستری برای فعالیت پژوهشی خود علاقمند هستند.

بنابراین واضح است که عنوان و چکیده مقاله است که در آنجا خواننده را به سمت مطالعه مقاله جلب می‌کند. مقاله شما می‌بایست با صدها مقاله‌ای که در همان زمینه و توسط دیگران به چاپ می‌رسند رقابت کند و لذا توصیه می‌گردد در نوشتن مقاله ابتدا در نظر بگیرید چه نوع مقاله ای می خواهید بنویسید سپس با در نظر گرفتن چگونگی نگارش اجزای یک مقاله آن را به نگارش در آورید.

برای اطلاع از نحوه داوری مقالات علمی پژوهشی این مطلب را بخوانید و برای مشاوره با ما تماس بگیرید.

نکات کلیدی در نگارش مقاله که در ادامه این قسمت به برخی از مهمترین آنها اشاره شده به شما کمک می کند تا مقاله را تاثیر گذارتر و حرفه ای تر به نگارش در آورید. پس از نگارش نسخه اولیه مقاله که به آن manuscript یا پیشنویس مقاله می گویند با در نظر گرفتن نکات مربوط به پیشنویس می توانید مقاله تان را جهت ارسال به ژورنال مد نظر آماده نمایید. الته قابل ذکر است تمامی این خدمات توسط موسسه شریف یار قابل ارائه به علاقه مندان است که در صورت تمایل به استفاده از این خدمات می توانید به بخش سفارش مقاله مراجعه نمایید.

فرایندهای تکمیلی ارسال نامه به سردبیر مجله برای چاپ مقاله را در این مطلب بخوانید.

نکات کلیدی نگارش مقاله

نکات کلیدی نگارش مقاله

هر مقاله بیان یک داستان است.

پس داستان خود را بدانید! بدانید چرا دیگران باید به این داستان علاقمند شوند: آیا موضوع روز دنیاست؟ آیا به نتایج عجیب و غیرمنتظره‌ای دست یافته‌اید؟ آیا توصیف جدیدی از یک واقعیت و یا پدیده را بیان می‌کنید؟

برای دریافت مشاوره در مورد پیشنویس مقاله یا manuscript  با ما تماس بگیرید.

این داستان لزوماً آنچه که شما (پشتیبانی) داده‌اید نیست!

بلکه شامل دلایل مهم و جذاب بودن داستان، ارایه و عرضه ایده‌های نو، افق‌ها و نگرش‌های جدید نیز می‌شود.

در نوشتن مقاله سعی کنید بالا به پایین (Top-Down) بنویسید.

همانطور که بیشتر انسان‌ها اینگونه می‌اندیشند، ابتدا ایده کلی را مطرح کنید و سپس وارد جزییات شوید. حتی هنگام نوشتن جزییات تلاش کنید به صورت بالا به پایین بنویسید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معیارهای انتخاب مجله مناسب برای چاپ مقاله این مطلب را مطالعه کنید.

از نوشتن پاراگراف‌های یک جمله‌ای به پرهیزید.

از اختلاط زمان‌های افعال در نوشتن اجتناب کنید. به عنوان مثال یک جمله زمان گذشته و جمله بعدی زمان آینده باشد. جملات نوشته شده در هر پاراگراف ترتیب و ترکیب منطقی داشته و مرتبط با موضوع اصلی باش. همچنین ارتباط معناداری با پاراگراف‌های قبل و بعد خود داشته باشد.

خود را در جایگاه خواننده مقاله بگذارید و مقاله را برای خواننده بنویسید نه برای خودتان!

تلاش کنید مختصر و مفید بنویسید و برای درست، دقیق، کامل و مختصر نوشتن وقت بگذارید. وقت خواننده را با نوشتن جملات غیرمرتبط تلف نکنید و او را خسته نکنید!

برای اطلاع از نحوه داوری مقالات علمی پژوهشی این مطلب را بخوانید و برای مشاوره با ما تماس بگیرید.

با نوشتن جملاتی خواننده را در مراحل مختلف داستان همراهی کنید تا بداند در کجای داستان قرار دارد و سردرگم نشود.

به عنوان مثال: … Let us next develop a model for همچنین تلاش کنید از نوشتن جملات طولانی و چند خطی اجتناب کنید. با شکستن جملات طولانی، آنان را در قالب جملات کوتاه بازنویسی کنید.

پشت سرهم متن بنویسید و سعی کنید از شکل‌ها، نمودارها و جداول برای توضیح استفاده کنید.

در بسیاری از موارد یک شکل می‌تواند از نوشتن چندین پاراگراف، مطلبی را به مراتب بهتر به خواننده انتقال دهد. توجه کنید که تعداد زیاد شکل و نمودار نیز می‌تواند موجب سردرگمی خواننده شود. پس از شکل‌هایی که حاوی نکات مهم هستند، در نوشتن داستان خود استفاده کنید.

فرایندهای تکمیلی ارسال نامه به سردبیر مجله برای چاپ مقاله را در این مطلب بخوانید.

هیچ کس قادر نیست ذهن شما را بخواند و به اندازه شما از فعالیت (پشتیبانی) شده اطلاع ندارد.

پس توجه کنید آیا اطلاعات کافی در اختیار خواننده قرار داده‌اید تا بتواند مطالب شما را بفهمد؟ آیا همه عبارات/ مفاهیم جدید به درستی تعریف شده‌اند؟

هیچ کس به اندازه شما به موضوع داستان شما علاقمند نیست!

بنابراین باید به خواننده بگویید که چرا او نیز باید به این موضوع علاقمند شود و با اشتیاق، داستان را تا به آخر بخواند. دقت کنید خواننده را با نوشتن صفحات پر از فرمول‌های ریاضی، مطالب غیرضروری و یا تکراری خسته نکنید. بعضی از مطالب مانند اثبات‌های طولانی و یا نکات تکمیلی را می‌توانید در قسمت ضمیمه بگنجانید.

برای اطلاع از موارد مهم اخلاق در پژوهش این مطلب را مطالعه کنید.

در قسمت بیان نتایج، با دقت فرض‌های استفاده شده را توضیح دهید.

توجه کنید تا مطالب و اطلاعات کافی برای (پشتیبانی) مجدد آزمایشات واقعی و یا شبیه سازی‌های کامپیوتری در اختیار خواننده قرار گرفته باشد. ویژگی‌های آماری نظیر بازه اطمینان (Confidence interval) و … باید ذکر شده باشد. نتایج به دست آمده را نه غیرواقعی بزرگ جلوه دهید و نه غیرواقعی کوچک بشمارید. نشان دهید که آیا این نتایج در حالت‌های خاص و یا محدودی به دست خواهد آمد و یا در حالت‌های کلی‌تر نیز اعتبار دارند.

برای معرفی پابلیشرهای مجلات معتبر خارجی به این صفحه معرفی کنید.

بیاندیشید چه افرادی در زمینه فعالیت پژوهشی شما از بهترین نویسندگان هستند.

تلاش کنید با مطالعه و بررسی سبک نوشتن مقالات این افراد، هنر نوشتن مقاله را در خود تقویت کنید. نوشتن به زبانی ساده و قابل فهم کمک می‌کند که مقالات شما در مجلات معتبر چاپ شود.

پس از نوشتن مقاله، حتما وقتی را برای مرور و اصلاح مقاله در نظر بگیرید.

مقاله را در اختیار اساتید، دوستان و یا افرادی که تجربه خوبی در نوشتن مقاله دارند، قرار دهید و از دیدگاه آنان مطلع شوید. تلاش کنید نکات مطرح شده توسط آنان را در نسخه نهایی پیش از ارسال بگنجانید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نمایه ی استنادی به این صفحه مراجعه کنید.

نگارش مقاله و اجزای مقاله

نگارش مقاله و اجزای مقاله

نگارش مقاله و اجزای مقاله اصیل علمی شامل قسمت‌ها و بخش‌های زیر می‌باشد:

  1. عنوان (Tittle)
  2. چکیده (Abstract)
  3. کلمات کلیدی (Keywords)
  4. مقدمه (Introduction)
  5. مواد و روش‌ها (Materials and methods)
  6. نتایج (Results)
  7. بحث (Discussion)
  8. نتیجه‌گیری (Conclusion)
  9. تقدیر و تشکر (Achnowledgment)
  10. مراجع (References)
  11. ضمیمه (Appendix)
  12. موارد تکمیلی
    (Supplementary materials)

    برای دریافت مشاوره در مورد پیشنویس مقاله یا manuscript  با ما تماس بگیرید.

لازم به ذکر است که در نگارش مقاله ممکن است بخش‌های 6 و 7 با هم ادغام شده با عنوان Results and Discussion نگارش شوند. توجه شود که بعضی از بخش‌های گفته شده مثل قسمت‌های 9، 11 و 12 لزوما در همه مقالات وجود ندارند و وجود آنها به نوع مقاله و ژورنال مورد نظر بستگی دارد.
در ادامه به توضیح هر یک از این قسمت‌ها در نگارش مقاله می‌پردازیم:

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معیارهای انتخاب مجله مناسب برای چاپ مقاله این مطلب را مطالعه کنید.

عنوان مقاله

عنوان مقاله نخستین چیزی است که دیگران را به خواندن مقاله شما جلب می‌کند. عنوان مقاله باید گویای علمی باشد و به درستی بتواند کاری را که (پشتیبانی) شده، عرضه کند. عنوان هم باید گویای متن باشد و هم دارای جذابیت باشد. از نوشتن عنوان‌های طولانی باید خودداری نمود. همچنین از کلمات اختصاری شناخته نشده در عنوان مقاله نباید استفاده کرد. عنوان مقاله می‌تواند در قالب یک جمله یا عبارت پرسشی نوشته شود که در این حالت توجه دیگران به موضوع بیشتر جلب خواهد شد.

برای اطلاع از چگونگی انتخاب عنوان مقاله از این مطلب دیدن نمائید.

برای اطلاع از نحوه داوری مقالات علمی پژوهشی این مطلب را بخوانید و برای مشاوره با ما تماس بگیرید.

چکیده مقاله

در این قسمت باید چکیده فعالیت پژوهشی ضمن بیان اهمیت موضوع و نتایج به دست آمده، به طور شفاف و دقیق در قالب تعداد محدودی از کلمات (وابسته به نوع مجله مثلا می‌تواند حداکثر تا 200 کلمه باشد) توضیح داده شود. چکیده بایستی به گونه‌ای نوشته شود که دیگران را به خواندن مقاله شما ترغیب کند.

در نگارش مقاله اگر کلمات اختصاری در چکیده بکار رود، باید عبارت کامل آن در داخل پرانتز و پس از عبارت اختصاری نوشته شده و یا کلمه اختصاری در داخل پرانتز و پس از عبارت کامل آن نوشته شود. معمولا زمان افعال چکیده یک مقاله زمان حال است اما می‌توان از افعال زمان گذشته نیز استفاده نمود.

فرایندهای تکمیلی ارسال نامه به سردبیر مجله برای چاپ مقاله را در این مطلب بخوانید.

به طور کلی دو نوع چکیده وجود دارند:

1-توصیفی(Descriptive):

چکیده های توصیفی در زمینه های علوم انسانی و علوم اجتماعی یا روانشناسی مورد استفاده قرار می­ گیرند. این نوع از چکیده ها حدود ۵۰ تا ۱۰۰ کلمه هستند. ساختار یک چکیده ی توصیفی عموما به شکل زیر است: 1- تاریخچه 2-هدف 3-مطلب خاص مورد توجه / مورد علاقه ی مقاله 4-مروری بر محتویات (این بخش الزامی نیست)

برای اطلاع از موارد مهم اخلاق در پژوهش این مطلب را مطالعه کنید.

2-چکیده ی راهنمای تمام نما (Informative):

چکیده های راهنما عموما در مقالات مهندسی، علوم یا روانشناسی مورد استفاده قرار می گیرند. این چکیده های حدودا ۲۰۰ کلمه را شامل می­ شوند. اکثر این چکیده ها از بخش های زیر تشکیل می شوند:

  1. تاریخچه
  2. هدف مقاله
  3. روش مورد استفاده
  4. یافته ها/نتایج
  5. نتیجه گیری

نوع چکیده ی مورد استفاده به رشته ی موردنظر بستگی دارد.

برای معرفی پابلیشرهای مجلات معتبر خارجی به این صفحه معرفی کنید.

نکاتی در جهت نگارش چکیده

ابتدا مقاله را چند بار مطالعه نموده و نکات اصلی آن را دریابید. سپس هر بخش را در نظر گرفته و آن را به یک ۱ تا ۲ جمله خلاصه کنید. سپس جملات جمع آوری شده را دوباره بخوانید تا مطمئن شوید که مباحث اصلی موجود در مقاله را پوشش می دهد.
اطمینان حاصل نمایید که در رابطه با هر یک از نکات کلیدی ساختار چکیده مطلبی آورده اید. چکیده ی نگارش شده را بررسی نمایید و در صورت وجود کلمات غیرضروری آنها را حذف نموده و آن را دوباره به شکلی روان نگارش نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نمایه ی استنادی به این صفحه مراجعه کنید.

چه چیز یک چکیده را خوب و تاثیرگذار می کند؟

جهت نگارش چکیده از یک متن قابل مفهوم و خلاصه استفاده می شود و می توان از خود آن چکیده اطلاعاتی دریافت نمود. تمام مولفه های آکادمیک لازم را از متن کامل انعکاس دهد که باید شامل هدف، تمرکز، روش ها، نتایج و استدلال ها باشد. هیچ گونه اطلاعاتی خارج از مقاله در خود نداشته باشد.

به زبان روان و سلیس نگارش شده و برای گستره ی وسیعی از خوانندگان از جمله خوانندگان با رشته های علمی تخصصی قابل فهم باشد. به زبان مجهول نگارش می شود تا به جای تمرکز بر اشخاص، بیشتر با تمرکز بر موارد مهم، یافته ها را گزارش دهد.
عموما هیچ مرجعی را شامل نمی شود.

برای دریافت خدمات چاپ مقالات با ما در ژورنال یاب تماس بگیرید.

چگونگی نوشتن کلمات کلیدی مقاله علمی

کلمات کلیدی در مقاله بسیار مهم می‌باشند. کلمات کلیدی بیان کننده موضوع مقاله هستند که جهت شناساندن و معرفی مقاله به جامعه علمی کاربرد دارند. به این ترتیب دیگر نویسندگان و پژوهشگران با جستجوی عبارات پژوهشی مورد نظر خود در کلمات کلیدی، می‌توانند به مقاله شما دست یابند.

برای دریافت خدمات مشاوره نگارش مقاله با ما در ژورنال یاب تماس بگیرید.

چگونگی نوشتن مقدمه مقاله علمی

اگر خوانندگان با مطالعه مقدمه مقاله، به نوشته شما علاقمند نشوند، مقاله از دست رفته است! در قسمت مقدمه، می‌بایست تاریخچه و اهمیت موضوع، مشکلات و نقاط ضعف روش‌های پیشین و رویکرد شما برای حل این مشکلات نوشته شود. در آغاز مقدمه بهتر است به صورت کلی صحبت کرده و به تدریج به توضیح توضیحات جزییات و موضوع اصلی پژوهش پرداخته شود.

در این بخش، پژوهش‌ها و نتایج بدست آمده در گذشته مرور شده، کمبود و یا نقص آن‌ها تشریح شده و سپس راهکار مورد استفاده توسط نویسندگان که دلیل نوشتن مقاله می‌باشد، توضیح داده خواهد شد. در آخرین پاراگراف بخش مقدمه، مرسوم است ساختار کلی مقاله و اینکه در بخش‌های بعدی آن چه عنواینی مطرح خواهد شد، بیان گردد. زمان افعال استفاده شده در این بخش تلفیقی از گذشته و حال می‌باشد.

برای اطلاع از قیمت نوشتن مقاله از پایان نامه با ما تماس بگیرید.

بخش‌های مختلف مقدمه شامل:

  • پاراگراف اول: بیان کلی حوزه و حیطه علمی مساله.
  • پاراگراف دوم و سوم: انتقال آرام از کلیات به جزییات و بیان مشخص (دقیق) با مرور پژوهش‌های پیشین و ذکر اهمیت و ضرورت پژوهش.
  • پاراگراف چهارم: مهم‌ترین پاراگراف و قلب مقدمه که شامل خلاصه نکات مهم از فعالیت (پشتیبانی) شده توسط شما در مقاله می‌باشد. معمولا این پاراگراف با عبارت “In this paper, …” آغاز می‌شود.
  • پاراگراف پنجم: ارتباط، تفاوت‌ها و برتری‌های فعالیت شما با دیگر کارهای مشابه (پشتیبانی) شده.
  • پاراگراف ششم: بیان بخش بندی ادامه مقاله با ذکر کلیات هر بخش. به عنوان مثال: The reminder of this paper is organized as follows: In Section 2 … is explained. … Finally, Section 5 Concludes the paper.

    برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کنفرانس یا ژورنال با ما تماس بگیرید.

بخش مواد و روش های مقاله علمی

ممکن است مقاله در مورد یک موضوع عملی، تئوری یا شبیه سازی باشد. اگر موضوع مقاله عملی باشد در این قسمت کلیه مواد و دستگاه‌های استفاده شده، پروتکل (پشتیبانی) آزمایش و چگونگی فراهم آوردن مقدمات آزمایش به طور کامل و دقیق عنوان می‌شود. اگر مقاله تئوری یا شبیه سازی باشد بایستی روابط ریاضی، فرضیه‌ها، اثبات قضیه‌های ذکر شده، نرم افزارهای استفاده شده و مقادیر عددی پارامترها به طور کامل در جدول نگارش شود، به طوری که خواننده با دنبال کردن مقاله بتواند به همان نتایج دست یابد.

برای سفارش انجام مقاله مدیریت با ما در تماس باشید.

اصول:

  • تنها درصورتی ­که مطالعه آنقدر پیچیده است که به این شکل می­توان کمی فضا ذخیره نمود، اصول را به صورت جداگانه توصیف نمایید.
  • مواد شیمیایی تخصصی، موارد مورد استفاده در زمینه­ ی زیست­ شناسی و هر یک از مواد یا منابعی را که عموما در آزمایشگاه ها یافت می­ شوند در متن بیاورید.
  • از مواردی از قبیل لوله­ های آزمایش، سر سمیلر، لیوان آزمایشگاه و غیره، یا تجهیزات استاندارد آزمایشگاه از قبیل یک نوع خاص از تجهیزات از قبیل سانتریفیوژها(Centrifuge)، اسپکتروفتومترها(Spectrophotometer)، پیپتورها(Pipettor) و غیره که در اکثر آزمایشگاها یافت می­ شوند چشم ­پوشی نمایید.
  • اگر استفاده از یک نوع خاص از تجهیزات، یک نوع انزیم، یا کشت میکروب در آزمایشگاه از یک تهیه­ کننده­ ی به­ خصوص در جهت موفقیت آزمایش ضروری است، پس این وسیله یا آنزیم یا … و منبع باید انتخاب شوند، در غیراینصورت خیر.

    برای انجام مقاله علمی پژوهشی با ما در موسسه ژورنال یاب تماس بگیرید.

  • موارد مورد استفاده ممکن است در یک پاراگراف جداگانه مورد استفاده قرار گیرند یا اینکه ممکن است همگام با روش­های شما شناسایی گردند.
  • در علم زیست­ شناسی، ما غالبا با محلول ­ها سروکار داریم. آنها را با نام خطاب کرده و همگی را شامل غلظت­ های(Concentration) واکنش­گرها2 و PH محلول ­های آبی و حلال در محلول­های غیرآبی، به طور کامل توصیف می ­کنیم.

    برای چاپ مقاله ایمپکت دار با ما تماس بگیرید.

روش­ها:

  • روش را شرح دهید (نه جزئیات هر روش که همگی از روش یکسان استفاده نمودند)
  • روش را به طور کامل شرح دهید، شامل ویژگی­ هایی از قبیل درجه حرارت، دوره­ ی نهفتگی(Incubation Times) و غیره.
  • به جهت مختصرگویی، روش­های کنونی تحت سرفصل­های اختصاص داده شده به روش­های به­ خصوص یا گروهی از روش­ها عنوان گردد.
  • تعمیم گزارش دهید که روش­ها چگونه در حالت کلی اجرا شدند، نه اینکه چگونه به شکل به­ خصوصی در یک روز خاص اجرا گردیدند. همواره به این فکر کنید که چه چیزی به یک محقق دیگر در موسسه­ ی دیگر که در حال کار روی پروژه خود است، مرتبط می­ باشد.

    برای اینکه بدانید فرضیه چیست این مطلب را مطالعه کنید.

  • اگر از روش­ هایی استفاده نمایید که به خوبی مستند شده ­اند، روش را با نام خطاب نموده و بس. برای مثال، آزمایش Bradford بسیار شناخته شده است. نیازی نیست روش را به طور کامل گزارش کنید ، تنها بدین موضوع اشاره کنید که از آزمایش Bradford جهت تخمین غلظت پروتئین و شناسایی استاندارد مورد استفاده­ی شما استفاده نمودید. همین موضوع برای روش SDS-PAGE و بسیاری روش­های معروف دیگر در زیست­شناسی و زیست-شیمی(Biochemistry) هم صادق است.

    برای اینکه بدانید ایمپکت فاکتور چیست این مقاله را مطالعه کنید و برای دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید.

سبک:

  • استفاده از زمان معلوم در هنگام مستندسازی روش ها بدون استفاده از اول شخص بسیار مشکل یا غیرممکن است، که توجه خواننده را بیشتر به محقق جلب می کند تا به کار. از این رو، هنگام نگارش روش ها بیشتر نویسندگان از زمان مجهول سوم شخص استفاده می نمایند.
  • در این بخش و هر بخش دیگر مقاله از نثر عادی استفاده نمایید – از لیست های غیررسمی دوری نموده و از جملات کامل استفاده نمایید.
    از موارد زیر اجتناب کنید:
  • موارد بیان شده و روش ها مجموعه ای از دستورالعمل ها نیستند.
  • تمام اطلاعات و پیشینه ی توصیفی را حذف کنید – این موضوعات را برای بخش گفتگو نگه دارید.

    برای دیدن پایگاه مقالات علمی پژوهشی به این صفحه مراجعه کنید.

  • اطلاعاتی را که به شخص سوم غیرمرتبط است حذف کنید، برای مثال اینکه از چه ظرف یخی استفاده نمودید، یا اینکه چه شخصی به اطلاعات دسترسی پیدا کرده است.

بخش نتایج مقاله علمی

نتایج عملی با عنوان Experimental Results و نتایج شبیه سازی با عنوان Simulation Results بیان می‌شوند. در این قسمت باید دستاوردها، یافته‌ها و مقادیر عددی نتایج آزمایش، اهمیت و با ارزش بودن آن‌ها کاملاً دقیق و به صراحت توضیح داده شود و ویژگی‌های آماری نیز ذکر گردد. زمان افعال این بخش از مقاله گذشته است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مقالات پییر ریویو (Peer review) این مطلب را مطالعه کنید.

هدف اصلی

هدف از بخش نتایج ارائه و نمایش یافته­ هایتان است. این بخش را یک گزارش عینی از نتایج قرار دهید، و تمام تفسیرها را برای این بخش نگه دارید.

نگارش بخش نتایج

مهم: باید به شکلی واضح مواردی را که عموما در یک مقاله­ ی تحقیقاتی قرار می­گیرند از داده­ های خام یا سایر ضمایمی که منتشر نخواهند شد متمایز نماییم. در اصل، چنین مواردی نباید هرگز ارائه شوند مگر اینکه از سوی مربی درخواست شوند.

محتوی

  • یافته­ های خود را در متن خلاصه نموده و در صورت امکان به شکل جدول و شکل نمایش دهید.
  • در متن، تمام نتایج را توصیف نمایید و خواننده را بیشتر به سمت مشاهداتی که مرتبط­ تر هستند هدایت کنید.
  • متنی تهیه نمایید، مثلا با شرح سوالی که با یک مشاهده­ ی خاص مورد بررسی قرار گرفت.
  • نتایج آزمایشات کنترل را شرح داده، و مشاهداتی را مشمول گردانید که به صورت جدولی یا شکلی ارائه نشده.
  • داده­ ها را تجزیه و تحلیل کنید، سپس داده­ های تحلیل شده را به شکل یک نمودار، جدول یا به شکل متن ارائه نمایید.

چگونگی ترتیب نگارش مقاله را در این مطلب بخوانید.

از موارد زیر اجتناب نمایید

  • نتایج را بررسی یا تفسیر ننمایید، اطلاعات پیشینه را گزارش ندهید و سعی نکنید همه ­چیز را توضیح دهید.
  • هیچگاه داده­ های خام یا محاسبات متوسط را در یک مقاله­ ی تحقیقاتی نگنجانید.
  • هیچ­گاه یک داده را بیش از یک بار ارائه ندهید.
  • متن باید اشکال و جداول را تکمیل نماید نه اینکه همان اطلاعات را انتقال دهد.
  • لطفا اشکال را با جداول اشتباه نگیرید ، بین این دو تفاوت وجود دارد.

    مراحل چاپ مقاله در مجلات الزویر را در این مطلب بخوانید.

سبک

  • مثل همیشه، در هنگام ارجاع به نتایج از زمان گذشته استفاده نمایید و همه­ چیز را به شکلی منطقی قرار دهید.
  • در متن، به هر شکل با عنوان “شکل۱″، “شکل ۲″، و غیره ارجاع دهید. جداول را هم شماره­ گذاری نمایید (جهت دریافت جزئیات بیشتر مراجع را مطالعه نمایید).
  • در پایان گزارش جداول و اشکال را با نام­گذاری مناسب در بخش نتایج ارائه دهید (به شکل واضح آن ها را از هر مورد دیگر از قبیل داده­ های خام، منحنی­ های استاندارد و غیره متمایز نمایید.
  • اگر ترجیح می­ دهید، می ­توانید اشکال و جداول را به شکل مناسب در متن بخش نتایج قرار دهید.

برای دانستن نحوه نوشتن مقاله و پایان نامه این مطلب را بخوانید و برای مشاوره با ما تماس بگیرید.

اشکال و جداول

  • اشکال و جداول را یا در متن نتایج قرار دهید، یا آنها را در پشت گزارش ارائه دهید، یکی از این دو مورد را اجرا نمایید.
  • اگر اشکال و نتایج را در پایان گزارش قرار می­ دهید، مطمئن شوید که به وضوح از موارد ضمیمه از قبیل داده­ های خام متمایز شده­ اند.
  • صرف ­نظر از جایگاه قرارگیری، هر شکل باید به ترتیب نام گذاری گردد و با یک زیرنویس تکمیل گردد (زیرنویس شکل را در زیر آن قرار دهید)
  • صرف­نظر از جایگاه قرارگیری، هر جدول باید دارای یک عنوان بوده، به ترتیب نام­گذاری شده و دارای یک سرفصل باشد (عنوان و شرح در بالای جدول قرار می­گیرد.)

    برای افزایش سایتیشن مقاله خود این مطلب را بخوانید و برای مشاوره با ما تماس بگیرید.

هر شکل و جدول باید به قدری کامل باشد که جدای از متن خود پیام را منتقل کند.

بخش بحث مقاله علمی

این بخش از مقاله به تفسیر و تعبیر نتایج و دستاوردهای پژوهش اختصاص دارد و لذا به دانش وسیعی نیاز دارد. در این قسمت باید پژوهش‌های قبلی و مرتبط با موضوع مقاله که در بخش مقدمه عنوان شده‌اند، بیان شوند و مقایسه‌ای از روش‌ها/ نتایج ذکر شده در آن مقالات با روش‌ها/ نتایج این پژوهش (پشتیبانی) گیرد. همچنین لازم است مزایا و معایب پژوهش فعلی و همخوانی یا عدم همخوانی دستاوردهای حاصل با یافته‌های پیشین با دقت توضیح داده شود. زمان افعال بکار رفته گذشته است.

برای اینکه در مورد مرور ادبیات برای مقاله بیشتر بدانید این مطلب را مطالعه کنید.

بخش نتیجه گیری مقاله علمی

این قسمت مرور بسیار مختصر از کل مقاله می‌باشد. در واقع این بخش مشابه چکیده مقاله است اما به شکل کلی‌تر، زیرا conclusion محدودیت در تعداد کلمات ندارد.

در این بخش اهمیت موضوع، نتایج کلی پژوهش (پشتیبانی) گرفته و نیز پژوهش‌هایی که در آینده می‌تواند راجع به این موضوع (پشتیبانی) شود بیان و توضیح داده می‌شود (Future works). زمان افعال نیز تلفیقی از زمان گذشته و آینده است.

بخش تقدیر و تشکر مقاله علمی

این بخش لزوماً در همه مقالات وجود ندارد. معمولا در این بخش از افرادی که به نحوی در (پشتیبانی) پژوهش به نویسندگان کمک کرده‌اند (اما میزان مشارکت آن‌ها به گونه‌ای نبوده که به عنوان نویسنده مقاله ذکر شوند) تشکر و قدردانی می‌شود. همچنین می‌توان از موسساتی که حمایت مالی و یا تجهیزاتی داشته‌اند و یا از داوران مقاله که با ارایه نکات ارزشمند خود به ارتقای کیفی مقاله کمک کرده‌اند، تشکر نمود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و نحوه نوشتن چکیده مقاله این مطلب را مطالعه کنید.

بخش مراجع مقاله علمی

در این بخش مشخصات تمامی منابع و مقالاتی که در متن مقاله به آن‌ها ارجاع شده است، باید به طور کامل و دقیق نوشته شوند. به طور کلی شیوه و آیین نگارش ارجاع به مقالات دیگران، وابسته به مجله‌ای است که پیش‌نویس مقاله برای آن ارسال خواهد شد. برای یافتن نحوه ارجاع‌دهی درست، مطابق با آیین نگارش آن مجله، می‌توان از قسمت «راهنمایی برای نویسندگان»( Guide for authors, Authors Guidelines, Instruction for Authors) از سایت مجله کمک گرفت.

برای دیدن نمونه نامه کاور لتر انگلیسی به این صفحه مراجعه کنید.

راه ساده‌تر این است که از شماره‌های اخیر چاپ شده توسط مجله، چند مقاله دانلود شده و سپس از آیین نگارش ارجاع‌دهی در آن مقالات استفاده نمود. گاهی اوقات مراجع به ترتیب حروف الفبا و بر اساس نام خانوادگی نویسنده اول مرتب می‌شوند. در این حالت معمولا نام نویسندگان در متن مقاله و در پایان جمله/ عبارتی که مربوط به آن مرجع می‌باشد، نوشته می‌شود. اگر مقاله یک، دو یا بیش از دو نویسنده داشته باشد، در متن مقاله به صورت زیر ارجاع داده می‌شود:

یک نویسنده: (Amiri, 2010)

دو نویسنده: (Amiri and Bahrami, 2011) یا (Amiri & Bahrami, 2011)

بیش از دو نویسنده: (Amiri et al., 2012)

برای بیش از یک مرجع، معمولا بین مراجع نقطه ویرگول گذاشته می‌شود. مانند مثال زیر:

(Amiri et al., 2012; Amiri and Bahrami, 2011; Amiri, 2010)

برای برخی از مجلات، مراجع بر اساس ترتیب ظاهر شدن در متن مقاله عددگذاری شده و مرتب می‌شوند. در این حالت، پس از پایان هر جمله/ عبارت شماره مرجع داده می‌شود. به عنوان مثال اولین مرجع استفاده شده [1] و دهمین مرجع استفاده شده [10] خواهد بود. اگر برای آن جمله/ عبارت دو مرجع استفاده شده باشد. در پایان جمله و در داخل کروشه، در بین شماره مراجع ویرگول گذاشته می‌شود به عنوان مثال مراجع یک و پنج: [1,5]. اگر بیش از دو مرجع استفاده شود در بین آن‌ها خط فاصله گذاشته می‌شود. به عنوان مثال [1-3;5,8]. در این مثال از مراجع یک تا سه و مراجع پنجم و هشتم استفاده شده است. دقت شود که پس از پایان مقاله و در قسمت مراجع، تمامی مراجع نیز شماره بندی و مرتب می‌شوند.

برای مشاوره و راهنمای نوشتن مقاله انگلیسی با ما تماس بگیرید.

گاهی اوقات برخی از مجلات از تلفیق دو حالت قبل استفاده می‌کنند. در پایان مقاله و قسمت مراجع، فهرست مراجع به ترتیب حروف الفبا و بر اساس نام خانوادگی نویسنده اول مقاله مرتب شده و سپس شماره گذاری می‌شوند. در این حالت در متن مقاله بجای ذکر نام نویسنده/ نویسندگان، تنها شماره مرجع ذکر می‌شود.

به این ترتیب ممکن است در اولین پاراگراف مقدمه مقاله، مرجع شماره پنجم [5] دیده شود چرا که نام خانوادگی نویسنده اول مرجع آن پاراگراف مثلا با حرف H شروع شده و لذا پس از مرتب سازی بر اساس حروف الفبا، به عنوان مرجع شماره پنجم قرار گرفته است.

همانطور که ملاحظه می‌شود آیین‌های نگارش متفاوتی برای ارجاع به مقالات دیگران وجود دارد. بهترین روش دانلود چند مقاله از شماره اخیر آن مجله و بررسی این موضوع می‌باشد.

لازم به ذکر است که آیین نوشتن نام نویسندگان، عنوان مقاله، سال چاپ، شماره صفحات و … مقالات در قسمت مراجع مقاله نیز قوانین خاص خود را دارد که باید به دقت رعایت شود. به عنوان مثال سال چاپ مقاله گاهی اوقات در پایان مرجع نوشته می‌شود و گاهی اوقات پس از نام نویسندگان و قبل از عنوان مقاله و در داخل پرانتز نوشته می‌شود. همچنین بایستی توجه کرد که نحوه ارجاع به کتاب، مقاله کنفرانسی، مقالات ژورنال نیز با هم متفاوت است. برای روشن شدن مطلب به مثال‌های زیر توجه کنید:

– Amiri M., Bahrami F., Janahmadi M. Functional contributions of astrocytes in synchronization of a neuronal network model, Journal of Theoretical Biology. 292, 60-70, 2012.

– Chartier, S., Boukadoum, M., Amiri, M., (2009). BAM learning of nonlinearly separable tasks by using an asymmetrical output function and reinforcement learning. IEEE Trans Neural Netw, 20: 1281-1292.

برای یادگیری نحوه نوشتن مقاله علمی کوتاه این مطلب را مطالعه کنید.

بخش ضمیمه مقاله علمی

در این قسمت مطالبی که مرتبط با متن مقاله بوده اما ذکر آن‌ها در متن اصلی در اولویت دوم قرار دارد (و لذا ممکن است موجب خستگی خواننده و یا سردرگمی او شود) در ضمیمه گنجانده می‌شود. به عنوان مثال اثبات (طولانی) قضایای ریاضی مطرح شده در متن مقاله و یا الگوریتم بدست آوردن پارامتری در قسمت ضمیمه قرار داده می‌شوند.

بخش موارد تکمیلی مقاله علمی

این بخش نیز لزوما در همه مقالات وجود ندارد. در برخی از مقالات، کد و برنامه نوشته شده برای (پشتیبانی) شبیه سازی‌ها، عکس و یا فیلم‌هایی که از پدیده‌های در رابطه با موضوع مقاله تهیه شده است، تحت عنوان supplementary materials در سایت مجله گذشته می‌شود به طوری که دیگران بتوانند دانلود کنند و با استفاده از آن‌ها درک بهتری از نتایج و چگونگی (پشتیبانی) پژوهش بدست آورند.

برای آموزش ویرایش پایان نامه با ویراستیار به این صفحه مراجعه کنید.

خدمات مشاوره نگارش مقاله

  • انتخاب موضوع و مشاوره در زمینه نگارش حرفه ای مقاله در تمامی رشته ها و موضوعات و به دو زبان انگلیسی و فارسی.
  • کمک به استخراج مقاله از رساله یا تز و یا سایر متون پژوهشی.
  • مشاوره در زمینه بازنویسی مقالاتی که در داوری یک یا چند ژورنال تخصصی رد (reject) شده اند.
  • تبدیل مقالات فارسی به مقالات استاندارد انگلیسی توسط متخصصین انگلیسی زبان و با در نظر گرفتن ترمینولوژی هر رشته.
  • ویرایش و اعمال اصلاحات بر روی مقالات فارسی یا انگلیسی آماده و انطباق آنها با استانداردهای محتوایی و ساختاری لازم برای ژورنالهای معتبر .
  • مشاوره در نگارش مقالات در سطوح متوسط تا بسیار بالا بسته به سطح کار پژوهشی صورت گرفته.
  • مشاوره در نگارش انواع مقالات از جمله مقالات علمی ترویجی، مقالات علمی پژوهشی، مقالات مروری(Review)، مقالات کنفرانسی(proceeding)،مشاوره در نگارش مقالات Survey، انواع مقالات از نوع Letter، انواع مقالاتCommunication ، فصول کتاب (Book Chapters) و … .

    برای اطلاع از قیمت نوشتن مقاله از پایان نامه با ما تماس بگیرید.

  • برای چاپ مقاله ایمپکت دار با ما تماس بگیرید.

    برای انجام مقاله علمی پژوهشی با ما در موسسه ژورنال یاب تماس بگیرید.

    برای سفارش انجام مقاله مدیریت با ما در تماس باشید.

    برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کنفرانس یا ژورنال با ما تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.