انجام شبیه سازی مقاله در رشته برق

انجام شبیه سازی مقاله در رشته برق

انجام شبیه سازی مقالات برق به وسیله نرم فزارهای موجود یک راه راحت اما کاربردی و تخصصی است. دانشجویان و پژوهشگرانی که رشته آنان برق است، برای انجام اکثر پروژه‌ها و نگارش مقالات ISI، مقالات علمی پژوهشی و مقالات کنفرانسی در رشته خود نیاز به شبیه سازی دارند. ازاین‌رو در این پست از سایت موسسه ژورنال یاب ، نرم‌افزارهایی که برای انجام شبیه‌سازی مقالات برق وجود دارند معرفی شده است.

اگر به دنبال لیست مجلات علمی پژوهشی مهندسی صنایع می گردید این مطلب را مطالعه کنید.

مشاوره رایگان شبیه‌سازی مقاله

شماره همراه خود را وارد نمائید. کارشناسان ما با شما تماس می گیرند.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

نرم افزارهای موجود برای انجام شبیه سازی مقالات برق

کار مهندس برق طراحی، توسعه، شبیه سازی، بررسی و تنظیم سیستم‌ها و تجهیزات الکتریکی است. شغل مهندسی برق به شدت به استفاده از نرم افزارهای مختلف شبیه سازی و مهارت‌های برنامه‌نویسی مبتنی است. درواقع، پژوهشگران رشته برق از تخصص فنی و دانش تکنولوژی خود در شبیه سازی استفاده می‌کنند تا بتوانند عملکرد، دوام، امنیت و کاربرد راه‌حل‌ها و ایده‌های مهندسی را با صرف کمترین هزینه و زمان در یک محیط مجازی بررسی کنند.

برای چاپ مقاله برق از این مطلب دیدن نمائید.

در اینجا لیستی از نرم‌افزارهای مهندسی برق ارائه شده است که هر فارغ‌التحصیل رشته برق باید یاد بگیرد. این نرم افزارها به ایجاد یک مسیر شغلی موفق در رشته مهندسی برق کمک کرده و به‌طور گسترده در طراحی پروژه‌های مهندسی برق مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای انجام شبیه سازی مقالات برق ابتدا باید این نرم افزار ها را بشناسید: 

  1. MATLAB
  2. Simulink
  3. Pspice
  4. Multisim
  5. ETAP
  6. Power World Simulator
  7. PSCAD
  8. PSS/E
  9. LabVIEW
  10. Keil uVision

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مقالات مدیریت بازاریابی با ما در تماس باشید.

مزایای انجام شبیه سازی در رشته برق

یکی از نکات مهم در رشته برق این است که برای مواردی مانند اندازه‌گیری جریان در یک ترانزیستور، محاسبه تبدیل فوریه یک سیگنال و اندازه‌گیری شار مغناطیسی، سخت‌افزارهای مناسبی وجود ندارند؛ اما پژوهشگران و محققان می‌توانند از نرم‌افزارهای شبیه سازی در چنین مواردی استفاده کنند. از طرف دیگر شبیه سازی به‌طور فزاینده‌ای در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد، آشنایی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان با نرم‌افزارهای شبیه سازی به آنان کمک می‌کند تا بتوانند در شغل خود موفق باشند.   

در پایان می‌توان نتیجه گرفت که برای انجام شبیه سازی مقالات رشته برق باید فرد پژوهشگر از کاربرد نرم‌افزارهای موجود در رشته خود مطلع باشد؛ تا بتواند بنا به موقعیت، شرایط و ویژگی‌های تحقیق، نرم‌افزار مناسب را برای انجام شبیه سازی انتخاب کنند. توجه کنید که نرم‌افزارهای شبیه سازی بسیار گسترده هستند و کاربر باید به زبان برنامه نویسی پیشرفته مسلط باشد تا بتواند از این نرم افزارهای استفاده کند. برای یادگیری این نرم‌افزارها شما می‌توانید در اینترنت سرچ کرده و کتاب‌ها و مقالات معتبر را مطالعه کنید. همچنین شما می‌توانید در کارگاه‌های آموزشی موسسات معتبر نیز شرکت کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد انجام شبیه سازی مقاله با متلب مقاله مربوطه را مطالعه کنید

انجام شبیه سازی مقاله رشته مهندسی برق

انجام شبیه سازی مقاله رشته مهندسی برق

شبیه سازی مقاله زمانی صورت می گیرد که انجام آزمایش‌ها بر روی یک سیستم واقعی، غیرممکن و یا زمان‌بر و هزینه‌بر است. در مقاله شبیه سازی شده، جنبه‌های مختلف مدل‌سازی و شبیه سازی یک سیستم مورد بررسی قرار می‌گیرد. مزایای اصلی انجام شبیه سازی این است که

  • موجب صرفه‌جویی در وقت می‌شود.
  • هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.
  • توانایی افراد را که راه‌حل‌های مختلف را امتحان می‌کنند، افزایش می‌دهد.
  • شانس موفقیت یک تکنولوژی جدید را بهبود می‌بخشد.
  • امنیت محیط اطراف یک تکنولوژی جدید را افزایش می‌دهد.

    برای اینکه در مورد مقاله تحلیل گفتمان بیشتر بدانید این مطلب را مطالعه کنید.

مقالات شبیه سازی شده

معمولاً در مقالاتی که شبیه سازی دارند، یکی از موارد زیر پوشش داده می‌شود:

  • جنبه‌های نظری مدل‌سازی و شبیه سازی از جمله مدل‌سازی رسمی، تولید اعداد تصادفی، تجزیه و تحلیل حساسیت، تکنیک‌های کاهش واریانس، طراحی تجربی، مدل‌سازی فرعی، الگوریتم‌های اعتبارسنجی و روش‌های تایید و غیره؛
  • روش و کاربرد مدل‌سازی و شبیه سازی در مواردی از جمله سیستم‌های کامپیوتری، شبکه‌ها، سامانه‌های نهفته یا سیستم‌های تعبیه شده و سیستم‌عامل بی‌درنگ، عوامل سیار و هوشمند، سیستم‌های تولید و حمل و نقل، انجام برخی از بررسی‌ها در رشته‌های مدیریت، مهندسی، مهندسی پزشکی، اقتصاد و محیط زیست؛
  • مقاله‌هایی که محیط‌ها و زبان‌های شبیه سازی از جمله رایانش توزیع‌شده ، رایانش مشبک، رایانه‌های با کارایی بالا و یا شبکه‌های کامپیوتری و غیره در آن‌ها استفاده شده است؛
  • مقاله‌های که مرتبط با شبیه سازی محاسباتی با کارایی بالا، از جمله معماری اختصاصی و محاسبات موازی هستند.

    برای دریافت مشاوره در مورد نحوه ارائه مقاله isi با ما تماس بگیرید.

شبیه سازی مقاله برق

در نوشتن مقاله‌های مربوط به رشته برق، در بیشتر موارد به شبیه سازی نیاز است. شبیه سازی این امکان را برای مهندس فراهم می‌آورد تا بتواند صحت و کارایی طراحی خود را قبل از اینکه سیستم در واقعیت ساخته شده باشد، تعیین کند. و در صورت لزوم می‌تواند از طرح‌های جایگزین استفاده کند. با بررسی اثرات تصمیمات جدید در مرحله طراحی قبل از مرحله ساخت و ساز، هزینه کلی ساخت سیستم به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. به عنوان مثال، طراحی و ساخت مدارهای مجتمع را در نظر بگیرید.

برای چاپ مقاله الکترونیک از این مطلب دیدن نمائید.

در طول مرحله طراحی، طراح در مورد چیزهایی مانند قرار دادن اجزا و مسیریابی سیم‌های اتصال تصمیم‌گیری می‌کند. این که طراح بخواهد تمام طرح‌ها را آزمایش کند تا به یک طرح مطلوب برسد، هزینه‌بر خواهد بود. با این حال، با استفاده از یک شبیه ساز، کاربر می‌تواند برتری نسبی هر طراحی را بدون ساخت مدارهای خود مورد بررسی قرار دهد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ساختار مقاله نویسی این صفحه را مطالعه کنید.

شبیه سازی مقاله با متلب

نرم افزارهای شبیه سازی مبتنی بر فرآیند مدل‌سازی یک پدیده واقعی با مجموعه‌ای از فرمول‌های ریاضی هستند. این نرم افزارها اساساً کاربر را قادر می‌سازند تا از طریق شبیه سازی، عملیات را بدون انجام واقعی عملیات آنالیز کند. برای شبیه سازی، نرم‌افزارهای زیادی وجود دارد از جمله نرم افزارهای متلب که در بیشتر رشته‌ها کاربرد دارد. در نرم افزار متلب با استفاده از تعریف مدل‌های ریاضی، فرآیند شبیه سازی انجام می‌شود.

یکی دیگر از مزیت‌های این نرم افزار ایجاد نمودارهای چند بعدی است که طراح می‌تواند قبل از ساخت متوجه شود که چگونه تکنولوژی براساس مدل طراحی شده کار خواهد کرد. حتی می‌شود جریان کار را برای طرح ارائه شده با استفاده از تکنیک‌های متحرک نشان داد تا حتی افرادی که دانش کمتری دارند بتوانند نحوه کار طرح و تکنولوژی مطرح شده را پیش از ساخت، ببینند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد انجام شبیه سازی مقاله با متلب مقاله مربوطه را مطالعه کنید

دانشجویان، پژوهشگران و علاقمندان به یادگیری شبیه سازی مقاله با متلب، می‌توانند در دوره آموزشی متلب که در موسسه ژورنال یاب  برگزار می‌شود، شرکت کنند.  

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.