شرایط چاپ مقاله در مجله علمی پژوهشی وزارتین

شرایط چاپ مقاله در مجله علمی پژوهشی وزارتین

چاپ مقاله در مجله علمی پژوهشی وزارتین و شرایط آن را در این مطلب مورد بررسی قرار می دهیم. پس از نوشتن مقاله، گام بعدی شما این است که مجله‌ای را برای انتشار تحقیقات و مقاله خود انتخاب کنید. وقتی شما به عنوان یک دانشجو، نویسنده و پژوهشگر برای اولین بار مقاله‌ای می‌نویسید، پس از اتمام نگارش محتوای مقاله، سوالی که ممکن است با آن مواجه می‌شوید این است که ” چگونه مجله برای چاپ مقاله خود انتخاب کنیم؟ 

برای چاپ مقاله خود در مجلات علمی پژوهشی وزارتین، از خدمات تخصصی چاپ مقاله ژورنال یاب استفاده نمائید. همچنین از دسته بندی های ارائه شده در بخش جستجوی نشریات در سایت، اطلاعات کامل مجله علمی مورد نظر خود را مشاهده نمائید.

چاپ مقاله در نشریه علمی پژوهشی وزارتین بالاترین امتیاز را هم در مصاحبه دکتری و هم در دفاع دکتری دارد. بسیاری از مجلات وزارتین در حال حاضر ایندکس های بین المللی ISI و scopus را هم دریافت کرده اند و با چاپ مقاله در مجلات وزارتین می توانید برای مهاجرت هم از آن استفاده کنید.

به‌طورکلی می‌توان گفت انتخاب مجله درست، نقش بسیار مهمی در دیده شدن مقاله شما در جوامع علمی دارد و همچنین می‌تواند به طور مستقیم و غیرمستقیم بر پیشرفت و اعتبار حرفه‌ای شما در کار و تحصیل و گرفتن بورسیه از دانشگاه معتبر تاثیر بگذارد. منظور از انتخاب درست مجله، مجلاتی است که مخاطبان آن در حوزه کاری و تحصیلی مرتبط با موضوع مقاله شما مشغول به فعالیت هستند.

در این مطلب ما به دنبال پاسخ سوال ” چگونه مجله برای چاپ مقاله خود انتخاب کنیم؟ ” هستیم.

مشاوره رایگان چاپ مقاله

شماره همراه خود را وارد نمائید. کارشناسان ما با شما تماس می گیرند.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

فرآیند انتخاب مجله و چاپ مقاله در مجله علمی پژوهش وزارتین

انتخاب مجله برای چاپ مقاله در مجله علمی پژوهش وزارتین بسیار با اهمیت می باشد. روند انتخاب مجله مناسب به علت افزایش تعداد مجلات، زمینه‌های تخصصی و ظهور مباحث بین‌رشته‌ای به‌طور فزاینده پیچیده شده است. برای انتخاب مجله مراحل زیر را طی کنید:

برای چاپ مقاله ISC از این مطلب دیدن نمائید.

1.یک فهرست از مجلات موجود در رشته خود را تهیه کنید. برای این کار با استاد راهنما، هم‌کلاسی‌ها و همکاران خود مشورت کنید و از آن‌ها بخواهید تا چند ژورنال به شما معرفی کنند. همچنین شما می‌توانید به بخش رفرنس مقاله خود مراجعه کرده و توجه کنید که مقالاتی که موضوعی مشابه با مقاله شما دارند در چه مجلاتی چاپ‌شده‌اند. فهرستی از این مجلات تهیه کنید.

 همچنین مجله‌ای را که مقاله بیس شما در آن چاپ شده، به لیست مجلات جمع‌آوری شده اضافه کنید.

2. حال تک‌تک مجلات را بررسی کنید. در بررسی خود موارد زیر را یادداشت کنید:

  • حوزه کاری مجله
  • ایمپکت فاکتور مجله
  • ایندکس مجله
  • ادیتور مجله
  • Sjr مجله
  • h index مجله

برای اینکه بدانید به جای ارسال همزمان مقاله به دو ژورنال چه کنید این مطلب را مطالعه کنید.

انتخاب مجله برای چاپ مقاله وزارتین

مهم است که شما یک مجله پییر ریویو (Peer Review) را انتخاب کنید چراکه چنین مجلاتی به ارتقا سطح علمی و کیفیت مقاله در مراحل داوری کمک شایانی می‌کنند.

هنگام انتخاب یک مجله برای سابمیت مقاله سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • آیا بین موضوع مقاله و حوزه کاری مجله انتخابی، تطابقی وجود دارد؟

رایج‌ترین دلیل مجلات برای ریجکت مقاله، عدم تطابق بین موضوع مقاله دریافتی و حوزه کاری مجله است.

در انتخاب مجله علمی پژوهشی وزارتین، نخست تعیین کنید که آیا موضوع مقاله شما با حوزه کاری مجله مطابقت دارد یا خیر. برای اطلاع دقیق از حوزه کاری مجلات به سایت آن‌ها مراجعه کنید. معمولاً در سایت مجلات علمی داخلی در منوی “اهداف و زمینه‌ها” و در سایت مجلات خارجی در منوی “Aim and Scope” در مورد زمینه‌های کاری مجلات توضیح داده شده است.

اگر نیاز دارید بدانید که چگونه باید به اصلاح مقاله ریجکت شده پرداخت، این مطلب را بخوانید.

  • ادیتور و ویرایشگر مجلات چه کسانی هستند؟

 مجلات معتبر اغلب محققان برجسته را به عنوان اعضای داوران خود دارند. برای بررسی اسامی این افراد، به وب‌سایت مجله مراجعه کنید. آیا ادیتورهای مجله در رشته تحصیلی شما افرادی شناخته شده‌اند.

  • چند بار در سال مجله منتشر شده است؟
  • فرآیند بین سابمیت و چاپ مقاله چقدر طول می‌کشد؟ اگر این فرآیند کمتر از 10 روز باشد، مجله از اعتبار زیادی برخوردار نیست.
  • مدت‌زمان فعالیت مجله چقدر است؟ مجلاتی که بیشتر از 10 سال فعالیت دارند از اعتبار بیشتری برخوردارند.

با در نظر گرفتن این سوالات و پاسخ آن‌ها، ژورنالی را برای چاپ مقاله انتخاب کنید. سپس مقاله را به فرمت مجله درآوره و به صورت آنلاین یا از طریق ایمیل، مقاله خود را به ادیتور مجله ارسال کنید.

برای اینکه بدانید ترتیب نام نویسندگان در مقاله چگونه است به این مطلب مراجعه کنید.

برای چاپ مقاله در مجله علمی پژوهش وزارتین با ما تماس بگیرید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد manuscript  مقاله این مطلب را مطالعه کنید.

برای مشاهده لیست مجلات علمی پژوهشی از این مطلب دیدن نمائید.

4.8/5 - (12 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.