چاپ مقاله برای دفاع دکتری

چاپ مقاله برای دفاع دکتری

چاپ مقاله برای دفاع دکتری ضروری است و دانشجویان این مقطع تحصیلات تکمیلی باید یک یا چند مقاله در مجلات علمی منتشر کنند تا بتوانند مجوز دفاع از پایان نامه را از شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه خود بگیرند.

تعداد مقاله چاپ شده در مقطع دکتری به دانشگاه دانشجو بستگی دارد. دانشگاه‌های مختلف، قوانین متفاوتی در مورد تعداد مقالات چاپ شده در این مقطع دارند و این قوانین ممکن است برای دانشگاه‌های آزاد و سراسری متفاوت باشد.

تنوع نوع مجلات علمی نیز بستگی به رشته دانشجو دارد. دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته های علوم انسانی و هنر بیشتر به چاپ مقاله دکتری در مجلات علمی پژوهشی نیاز دارند به خصوص رشته هایی از قبیل حقوق و رشته های مربوط به فقه و الهیات که ملزم به چاپ مقاله علمی پژوهشی هستند. دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته های فنی مهندسی برای چاپ مقاله دکتری بیشتر ملزم به چاپ مقاله ISI و به خصوص مجلات دارای ایمپکت فکتور JCR هستند. دانشجویان رشته های علوم پایه، کشاورزی و محیط زیست، دامپزشکی برای چاپ مقاله دکتری خود دست بازتری دارند و می توانند بین مجلات علمی پژوهشی و ISI به دلخواه انتخاب کنند. دانشچویان رشته های پزشکی و پیراپزشکی نیز برای چاپ مقاله دکتری خود دست بازتری نسبت به سایر رشته ها دارند، چرا که علاوه بر نشریات علمی پژوهشی و ISI، مجلات PubMed را نیز دارند. همچنین تعداد نشریات برای رشته های پزشکی و پیراپزشکی بسیار بیشتر از سایر رشته ها می باشد.

در ادامه مطالب امتیاز نشریات مختلف چاپ مقاله برای دفاع دکتری و همچنین برای پیش دفاع دکتری بیان شده است. برای دانشگاه های دولتی لیست اعتبار خاص و یا دستورالعمل خاصی صادر نشده است اما طبق تجربه، امتیازات نشریات همانند دانشگاه آزاد می باشد با این تفاوت که دانشگاه های دولتی برای پیش دفاع و دفاع دکتری به حضور نشریه ای در لیست دانشگاه آزاد امتیاز نمی دهند مگر آنکه نشریه در لیست های وزارتین و یا دانشگاه های دولتی باشند.

مشاوره رایگان چاپ مقاله

شماره همراه خود را وارد نمائید. کارشناسان ما با شما تماس می گیرند.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

تعداد مقالات برای دفاع دکتری دانشگاه آزاد

همانطور که گفته شد تعداد چاپ مقاله برای دفاع دکتری به خود دانشجو و نیز رشته و دانشگاه بستگی دارد. تعداد مقالات لازم برای دفاع از رساله دکتری در رشته‌های علوم انسانی و غیر علوم انسانی متفاوت است.

از طرف دیگر، اعتبار مجله هم در تعیین تعداد مقالات الزامی در مقطع دکتری تاثیر دارد. با توجه به قوانین تصویب شده در شورای عالی برنامه ریزی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس بخشنامه شماره 79534 مورخ 7/12/1398 سازمان مرکزی، حداقل امتیاز برای دفاع دکتری 5 امتیاز می باشد که نکته مم این است که مقاله ها باید حتما از رساله استخراج شده باشند.

نکته مهم دیگر اینکه برای دفاع دکتری دو مرحله باید طی شود. ابتدا پیش دفاع و سپس دفاع نهایی از رساله. مقالاتی که برای هر مرحله لازم است در ادامه بیان شده است.

مقاله برای پیش دفاع دکتری

دانشجویانی که در گرایش‌های مختلف رشته‌های علوم انسانی و هنر تحصیل می‌کنند، باید حداقل یک مقاله استخراجی پذیرش و یا چاپ شده از رساله خود داشته باشند که در مجلات علمی پژوهشی مورد تایید وزارت علوم یا بالاتر باشد.

دانشجویانی که در گرایش‌های مختلف رشته‌های علوم پایه، مهندسی و کشاورزی و محیط زیست تحصیل می‌کنند، باید حداقل یک مقاله پذیرش یا چاپ شده در نشریه های علمی معتبر بین المللی نمایه ISI که دارای ایمپکت فکتور JCR باشد و یا scopus با SJR دارای Q2 و بالاتر باشد داشته باشند.

اگر به دنبال راهی برای چاپ سریع مقاله هستید با ما در ارتباط باشید.

چاپ مقاله برای دفاع دکتری

برای مجوز دفاع علاوه بر مقالات بیان شده در بالا باید 5 امتیاز پژوهشی نیز دریافت کنید. برای کسب این امتیازات میتوانید از ثبت اختراع و یا کرسی های تخصصی و یا چاپ کتاب در انتشارات دانشگاهی نیز بهره ببرید اما باز هم نیاز به حداقل یک مقاله دیگر دارید. در زیر امتیاز هر مقاله برای دفاع دکتری بیان شده است.

  1. نشریه علمی دانشگاه آزاد اسلامی (علمی پژوهشی وزارتین) و یا با امتیاز A+ (امتیاز بالای 90 تا 100) —– حداکثر 2.5 امتیاز
  2. نشریه علمی دانشگاه های دولتی و حوزه علمیه (علمی پژوهشی وزارتین یا حوزه علمیه) —– حداکثر 2.5 امتیاز
  3. نشریه علمی دانشگاه آزاد اسلامی (ISI بدون ایمپکت فکتور) —– حداکثر 2.5 امتیاز
  4. مجلات Q4 در JCR (Web of Science) و یا Q2 در SJR (Scopus) —– حداکثر 2.5 امتیاز
  5. مجلات Q3 در JCR (Web of Science) و یا Q1 در SJR (Scopus) —– حداکثر 3.5 امتیاز
  6. مجلات Q2 در JCR (Web of Science) —– حداکثر 5 امتیاز
  7. مجلات Q1 در JCR (Web of Science) —– حداکثر 7 امتیاز
  8. مجله ISI خارج از لیست دانشگاه آزاد اسلامی بدون ایمپکت فکتور —– حداکثر 2 امتیاز
  9. نشریه دانشگاه آزاد اسلامی با امتیاز A (امتیاز 80 تا 90) —– حداکثر 2 امتیاز
  10. نشریه دانشگاه آزاد اسلامی با امتیاز B (امتیاز 65 تا 80) —– حداکثر 1.5 امتیاز
  11. نشریه دانشگاه آزاد اسلامی با امتیاز C (امتیاز 40 تا 64) —– حداکثر 1 امتیاز
  12. نشریه دانشگاه آزاد اسلامی با امتیاز C (امتیاز کمتر از 40) —– حداکثر 0.5 امتیاز
نکته مهمی که در مورد چاپ مقاله برای دفاع دکتری باید به آن توجه کرد این است که چاپ حداقل یک مقاله پژوهشی در نشریه های دارای رتبه دانشگاه آزاد اسلامی یا وزارتین برای کسب حداقل 5 امتیاز پژوهشی برای انجام دفاع دکتری الزامی می باشد.
لیست نشریات دانشگاه آزاد و وضعیت اعتباری آنها در سامانه ارزیابی نشریات دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس eval.journals.iau.ir موجود می باشد.
پس از تعیین مقدار امتیاز مورد نیاز و انتخاب نشریه خود و یا دریافت مشاوره برای برنامه ریزی برای تعداد مقالات و نشریات مورد نیاز برای دفاع دکتری خود کافی است از فرم زیر با ما در ارتباط باشید. ژورنال یاب در کلیه مسیر پیش دفاع تا دفاع پایانی دکتری شما در کنارتان خواهد بود.

 

فرم زیر را تکمیل نمائید

کارشناسان ما در سریع ترین زمان با شما تماس میگیرند.

نام و نام خانوادگی(Required)

بخشنامه جدید دانشگاه آزاد اسلامی برای دفاع دکتری با مجلات اسکوپوس

شورای عالی برنامه ریزی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در بخشنامه‌ای جدید (در مورد چاپ مقاله برای دفاع دکتری) اعلام کرد که دانشجویان علوم انسانی و غیر علوم انسانی می‌توانند به جای مقالات علمی پژوهشی، در مجلات نمایه شده با یکی از رده‌های Q1، Q2، Q3 و Q4 مقاله منتشر کنند.

نحوه استخراج مقاله از پایان نامه ارشد در این مطلب ذکر شده است.

اصول استخراج مقاله از پایان نامه دکتری در این مقاله ذکر شده است.

 

4.9/5 - (17 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.