نوشتن مقاله علمی پژوهشی

نوشتن مقاله علمی پژوهشی

مقاله علمی پژوهشی مقاله‌ای است که در آن مشکلی یا سوالی در مورد موضوعی علمی موردبررسی قرار می‌گیرد. هدف از نوشتن مقاله علمی پژوهشی حل مشکل و پیدا کردن راه‌حلی برای آن و انتشار آن بین مردم است. خوانندگان اصلی این‌گونه مقالات دانشجویان، پژوهشگران و اساتید دانشگاه‌ها است.

برای مشاهده لیست مجلات علمی پژوهشی روانشناسی این مطلب را مطالعه کنید.

نوشتن چنین مقالاتی برای نویسندگانی که می‌خواهند برای اولین بار مقاله بنویسند، تجربه‌ای جدید و هیجان‌انگیز و درعین‌حال تجربه‌ای سخت است. چراکه برای نگارش چنین مقالاتی باید تحقیقات زیادی انجام داد که ممکن است شروع نوشتن مقاله را مشکل کند. با این حال، اگر تحقیق به خوبی انجام شده و موضوع برای نوشتن مقاله و نشر در مجله به درستی انتخاب شده باشد، نویسندگان می‌توانند شروع خوبی داشته باشند.

برای مشاهده لیست مجلات علمی پژوهشی مدیریت به این صفحه مراجعه کنید.

در دسته بندی های زیر لیست آخرین نشریات علمی پژوهشی مورد تائید وزارتین و دانشگاه ها را مشاهده نمائید. مشخصات کامل نشریات برای استفاده محققین به صورت رایگان آورده شده است.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

ساختار یک مقاله علمی پژوهشی

هرچند مجلات علمی و پژوهشی مختلف ساختار و قالب متفاوت و مشخصی در مورد فرمت مقاله دارند، اما هدف همه آن‌ها انعکاس یافته‌های پژوهشگران در جامعه علمی است. و به طور کلی می‌توان گفت هر مقاله علمی پژوهشی باید دارای بخش‌ها و عنوان‌های زیر باشد:

  • عنوان: عنوان مقدمه‌ای خیلی کوتاه، روشن و جذاب در مورد موضوع مقاله است. در صفحه “نحوه انتخاب عنوان مقاله” به طور مفصل نحوه انتخاب یک عنوان مناسب برای مقالات علمی توضیح داده شده است.
  • نویسندگان: نام افرادی که مقاله را نوشته‌اند.
  • چکیده: خلاصه‌ای کوتاه از مقاله است. در صفحه “چکیده مقاله” در مورد نحوه نوشتن این بخش توضیح داده شده است.

    برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نوشتن مقاله علمی پژوهشی رشته معماری با ما تماس بگیرید.

  • مقدمه: مسئله یا سوال اصلی در این بخش مطرح می‌شود. برای یادگیری نحوه نوشتن این بخش از مقالات خود به صفحه “نحوه نوشتن مقدمه مقاله” مراجعه کنید.
  • مواد و روش‌ها: چگونگی حل مسئله یا سوال در این بخش توضیح داده می‌شود. در واقع جزئیات آزمایش‌ها و تحقیق بیشتر توضیح داده می‌شود. جزئیات بیشتر در مورد این بخش از مقاله در صفحه “نحوه نوشتن روش تحقیق مقاله” بیان شده است.
  • بحث و نتیجه‌گیری: یافته‌های تحقیق در این بخش تفسیر و مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد. برای مطالعه نحوه نوشتن این بخش، صفحه “ بحث و نتیجه گیری مقاله علمی” را مطالعه کنید.

    برای دریافت اطلاعات بیشتر و اطلاع از لیست مجله علمی پژوهشی رشته هنر با ما تماس بگیرید.

  • نتایج: یافته‌ها تحقیق به طور خلاصه در این قسمت از مقاله بیان می‌شود. برای مطالعه جزئیات این بخش به صفحه “نحوه نگارش بخش نتیجه گیری مقاله” مراجعه کنید.
  • سپاس: در این بخش نام افراد و موسساتی که به نویسنده در انجام تحقیق و نوشتن مقاله کمک کرده‌اند، ذکر می‌شود که این بخش اختیاری است.
  • مراجع : منابعی که از آن‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده‌ شده در این بخش بیان می‌شود.

    برای مشاهده لیست مجلات علمی پژوهشی حقوقی این مطلب را بخوانید.

روش نگارش مقاله علمی پژوهشی

مقاله باید با طوری نوشته شود که نه تنها برای متخصصان رشته بلکه باید برای طیف وسیعی از مخاطبان قابل درک باشد. مقاله علمی باید واضح، ساده و دقیق و بدون هیچ حدس و گمانی نوشته شود. ساختار صحیح جملات و استفاده از دستور زبان مناسب، پاراگراف‌ها و جملات کوتاه‌تر به خواننده اجازه می‌دهد تا مفاهیم را به راحتی درک کنند.

برای اینکه در مورد مقاله تحلیل گفتمان بیشتر بدانید این مطلب را مطالعه کنید.

هیچ‌کس نمی‌خواهد چندین بار به عقب برگردد و چند بار جمله یا پاراگراف را بخواند، فقط برای اینکه درک کند که نویسنده چه می‌گوید. این موضوع هم برای خواننده و هم برای ادیتور و داور ژورنال موضوعی دلسردکننده است و ممکن است منجر به ریجکت مجله شود. داده‌ها، جداول و ارقام، و منابع و نقل‌قول‌ها باید کاملاً دقیق در مقاله نوشته شده باشد.

برای دریافت مشاوره در مورد نحوه ارائه مقاله isi با ما تماس بگیرید.

ویرایش مقاله

برای این که از کیفیت مقاله خود مطمئن شوید، هر بخش مقاله خود را چندین بار بخوانید و ویرایش کنید. تا جایی که می‌توانید این کار را انجام دهید. اما ممکن است شما قبل از سابمیت کردن مقاله خود به ژورنال خسته شوید و دیگر راهکاری برای بهبود مقاله خود نداشته باشید. در این صورت می‌توانید از هم‌کلاسی‌ها و اساتید خود بخواهید تا مقاله شما را بخوانند و نظراتشان را برای بهبود مقاله بیان کنند.

همچنین شما می‌توانید برای ویرایش مقالات انگلیسی از نرم افزار گرامرلی و برای ادیت مقالات فارسی از نرم افزار ویراستیار استفاده کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ساختار مقاله نویسی این صفحه را مطالعه کنید.

چاپ مقاله در مجلات معتبر علمی پژوهشی

مجلات علمی پژوهشی مجلات تخصصی هر رشته هستند و مقالاتی در این مجلات چاپ می‌شوند که دارای بار علمی زیادی باشند. به طور کلی می‌توان گفت که سطح مجلات علمی پژوهشی بالاتر از مجلات علمی تخصصی و مجلات کنفرانسی است و آن‌ها در سطح مجلات JCR  و مجلات نمایه دار هستند. به همین دلیل داوران این مجلات مقالاتی را برای چاپ می‌پذیرند که به نحویی صحیح و دقیق نگارش شوند و دربردارنده موضوعی جدید و نو باشند.

برای افزایش شانس پذیرش مقاله خود در مجلات علمی پژوهشی یکی از مهم ترین مراحل که متاسفانه بسیاری از محققین آن را به درستی انجام نمی دهند و علی رغم اینکه مقاله با کیفیتی نوشته اند ولی مقاله آنها ریجکت می شود، انتخاب نشریه علمی پژوهشی مناسب برای چاپ مقاله علمی پژوهشی است. دقت نمائید که نشریات علمی پژوهشی در سال های اخیر و به خصوص یک سال اخیر، موضوع فعالیت آنها به شدت تخصصی شده است. به عنوان مثال شاید قبلا یک نشریه مقالات مربوط به بازریابی را می پذیرفت ولی در حال حاضر تنها بر روی بازاریابی دیجیتال تاکید دارد. پس حتما دقت نمائید که انتخاب نشریه مناسب گامی بسیار بلند برای افزایش شانس پذیرش مقاله علمی پژوهشی می باشد.

به شما پیشنهاد می کنیم در بخش جستجوی نشریات ژورنال یاب که در این لینک وجود دارد مجلات را به ترتیب از گروه و زیر گروه و سایز پارامترهای مهم فیلتر کنید و مجلاتی که در نتایج جستجو باقی می ماند را حتما از وب سایت آنها دیدن نمائید و دو چاپ گذشته آنها را با دقت بررسی کنید تا از تطابق موضوع فعالیت کنونی آنها و موضوع مقاله خود اطمینان یابید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه چاپ مقاله در مجلات داخلی با ما تماس بگیرید.

مدیریت زمان برای نوشتن مقاله

نوشتن مقاله علمی پژوهشی، کاری بسیار وقت‌گیر است. نویسندگانی که برای اولین بار می‌خواهند مقاله علمی پژوهشی بنویسند، ضروری است که روزانه بر روی بخش‌های خاص مقاله کار کنند. پس بهتر است یک برنامه داشته باشید و هر روز به آن عمل کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراحل تبدیل پایان نامه به مقاله با ما تماس بگیرید.

4.9/5 - (15 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.