چگونگی درآوردن مقاله از پایان نامه

چگونگی درآوردن مقاله از پایان نامه

چگونگی درآوردن مقاله از پایان نامه کار سختی نیست. فقط باید اصول آن را بدانید. مقاله نویسی، یکی از مهمترین کارهایی است که پژوهشگران برای کسب امتیازاتی برای موفقیت در مصاحبه دکترا، ارتقا شغلی و حتی یافتن شغل به سراغ آن می روند . برای این کار یا با جمع آوری اطلاعات و تحلیل داده ها اقدام به نوشتن مقاله می نمایند یا اقدام به استخراج مقاله از پایان نامه می نمایند. در این مقاله به چگونگی درآوردن مقاله از پایان نامه می پردازیم.

نوشتن مقاله از روی پایان نامه کارشناسی ارشد یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت رزومه است و به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری توصیه می‌شود که یک یا دو مقاله از پایان نامه خود استخراج کرده و در ژورنال‌های معتبر داخلی و خارجی چاپ کنند.

 توجه کنید همه پایان‌نامه‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی قابلیت تبدیل شدن به مقاله را دارند. برای نگارش هر پایان‌نامه‌ای بدون تردید وقت گذاشته شده و براساس یک مقاله بیس و مطالعه چند مقاله، پایان نامه و کتاب علمی نوشته شده است. ازاین‌رو مطالب پایان نامه، مطالبی ارزشمند بوده که بهتر است در جامعه علمی بزرگ‌تر منتشر شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سفارش چاپ مقاله علمی پژوهشی با ما در تماس باشید

چگونگی درآوردن مقاله از پایان نامه

برای دانستن  چگونگی درآوردن مقاله از پایان نامه ابتدا باید اجزای مقاله  و پایان نامه را بشناسیم.

یکی از راه های مناسب برای نوشتن مقاله ، استخراج و درآوردن مقاله از پایان نامه می باشد که این کار نیازمند رعایت نکات و مراحل خاصی می باشد چرا که پایان نامه ها همچون یک کتاب دارای بخش ها و فصل هایی می باشند که برای درآوردن مقاله از پایان نامه ، باید مختصری از تمام مباحث و فصل ها نوشته شود . چگونگی درآوردن مقاله از پایان نامه به شرح زیر می باشند:

1 . نوشتن عنوانی مناسب برای مقاله:

اولین گام در استخراج و درآوردن مقاله از پایان نامه این است که عنوانی که برای مقاله خود انتخاب می کنیم می بایست به موضوع پایان نامه ای که مقاله را از آن استخراج کرده ایم ، نزدیک باشد ولی نباید موضوع آن عینا همان موضوع اصلی پایان نامه باشد.

2 . ذکر نام نویسنده یا نویسندگان مقاله:

نام نویسنده یا نویسندگان مقاله نیز باید بعد از عنوان مقاله ذکر شود.

3 . چکیده مباحث استخراج شده در هنگام در آوردن مقاله از پایان نامه:

بخش چکیده مقاله باید خلاصه ای از کار و پژوهشی که انجام داده ایم باشد یعنی داده هایی که به کار بردیم ، بازه ی زمانی که در نظر گرفتیم ، نوع و روشی که به کار برده ایم و بسیاری موارد مربوط به آن را کاملا مختصر ذکر نماییم.

برای آشنایی با لیست مجلات معتبر برای چاپ مقاله این مطلب را مطالعه کنید

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

4 . نوشتن مقدمه:

مقدمه مقاله را باید طوری بنویسیم که مختصری از مقدمه پایان نامه باشد چرا که در هنگام استخراج و درآوردن مقاله از پایان نامه باید تمام جوانب پایان نامه را در نظر بگیریم.

5. ذکر کلمات کلیدی اصلی:

کلمات کلیدی اصلی مقاله در هنگام درآوردن مقاله از پایان نامه ، شامل کلماتی است که در شمار و حیطه موضوع مورد نظر ما می باشد .مثلا اگه موضوع مقاله ما بررسی وضعیت فقر دراستان تهران است ، کلمات کلیدی ما شامل فقر ، استان تهران می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موسسه ترجمه فوری مقاله می توانید با ما در ارتباط باشید.

6 . ذکر روش استفاده در پژوهش:

هنگام استخراج و در آوردن مقاله از پایان نامه می بایست روشی که به کار بردیم و به کمک آن نتایج داده های به کار برده شده را استخراج نموده ایم ، ذکر کنیم . روش ها معمولا شامل پرسشنامه ای ، ریاضی ، آماری ، سنجی، حسابداری و … می باشند.

7 . استخراج نتایج پژوهش:

یکی دیگر از کارهایی که هنگام استخراج و در آوردن مقاله از پایان نامه بایستی انجام بگیرد ، این است که نتایج حاصل از پژوهشی که انجام داده ایم و با روش های مورد نظر در پژوهش تحلیل و استخراج نموده ایم ، ذکر شود.

8 . ذکر منابع استفاده شده در پژوهش:

منظور از منابع استفاده شده در پژوهش ، منابعی هستند که ما در نوشتن پایان نامه و مقاله خود از آن ها استفاده نموده ایم که این منابع باید در پایان مقاله نیز ذکر شود.

9 . ذکر تقدیر و تشکر:

این بخش در مقاله زیاد مهم نمی باشد اما زمانی که قصد استخراج و درآوردن مقاله از پایان نامه را دارید ، بهتر است این بخش را نیز در مقاله خود ذکر نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد انجام شبیه سازی مقاله با متلب مقاله مربوطه را مطالعه کنید

برای نوشتن مقاله از روی پایان نامه کارشناسی ارشد چه کنیم؟

 برای نوشتن مقاله از روی پایان نامه مراحل زیر را انجام دهید:

  1.    مجله مناسب را شناسایی کنید.
  2. اهداف و حوزه کاری مجله را بخوانید.
  3.    طول پایان نامه را کوتاه کنید.

با توجه به این‌که مقالات بسیار کوتاه‌تر از پایان‌نامه‌ها هستند، باید تا جایی که ممکن است متن پایان نامه خود را خلاصه کنید. برای این کار

  • اگر فکر می‌کنید که خیلی از مطالب پایان نامه شما مهم هستند و بیش از یک سوال و فرضیه تحقیق در پایان نامه شما وجود دارد، بهتر است به فکر استخراج بیش از یک مقاله باشید و در هر مقاله روی یک فرضیه و سوال متمرکز شوید.
  • نکات کلیدی و مهم را انتخاب کرده و از بیان مطالب اضافی صرف‌نظر کنید. قسمت روش تحقیق خود را تا جایی که ممکن است مختصر بنویسید.
  • یافته‌های مربوط به سؤال تحقیقاتی مقاله را ارائه کنید.
  • نتایج را تکرار نکنید و محدودیت‌های مطالعه خود را بیان کنید.

برخی از افراد برای تقویت رزومه کاری و شغلی خود نیاز به چاپ مقاله دارند، در صورتی که فرصت نوشتن مقاله را نیز نخواهند داشت. اگر شما جزو آن دسته از اساتید و دانشجویان مقاطع تحصیلی تکمیلی هستید که با این مشکل روبرو هستید، می توانید با کمک آموزش استخراج و چاپ مقاله از پایان نامه این مشکل را مرتفع کنید.

برای استخراج مقاله از رساله دکتری از این مطلب دیدن نمائید.

استخراج  و چاپ مقاله از پایان نامه چیست؟

استخراج و چاپ مقاله از پایان نامه برای چه مواردی کاربرد دارد. این سوالی است که بیشتر دانش پژوهان و دانشجویان مقاطع تکمیلی از خود می پرسند.

برخی از افراد برای تقویت رزومه کاری و شغلی خود نیاز به چاپ مقاله دارند، در صورتی که فرصت نوشتن مقاله را نیز نخواهند داشت.

همان طور که می دانید چاپ مقاله در مجله های معتبر برای افراد دارای تحصیلات تکمیلی یک امتیاز محسوب می شود.

اگر شما جزو آن دسته از اساتید و دانشجویان مقاطع تحصیلی تکمیلی هستید که با این مشکل روبرو هستید، می توانید با کمک استخراج و چاپ مقاله از پایان نامه این مشکل را مرتفع کنید.

برای استخراج مقاله از پایان نامه ارشد از این مطلب دیدن نمائید.

در نگاه اول شاید این موضوع ساده به نظر برسد، اما در واقع استخراج و چاپ مقاله از پایان نامه یک موضوع کاملا حرفه ای و تخصصی است.

همان طور که می دانید پایان نامه نتیجه ی یک مطالعه و تحقیق عمیق در رابطه با یک موضوع است در کل پایان نامه یک کار قوی تحقیقاتی است. در صورتی که در مقاله ما مباحث خاصی را مطرح کرده و به صورت کوتاه به آن می پردازیم.

گمان نکنید که با چند کپی پیس ساده می شود یک مقاله از پایان نامه استخراج کرد. در نظر داشته باشید که پایان نامه از چند فصل تشکیل شده در صورتی که مقاله از بخش های کوتاهی تشکیل می شود.

پس این امر مستلزم دقت و ظرافت خاصی است. به همین دلیل باید استخراج وچاپ مقاله از پایان نامه به شکل حرفه ای و تخصصی انجام بگیرد.

اگر قصد استخراج وچاپ مقاله از پایان نامه خود را دارید در ابتدا باید مجله ای معتبر را انتخاب کرده و دقت کنید که دامنه کاری آن به تخصص شما ربط داشته باشد. سپس با توجه به استاندارد های مجله مورد نظرتان به استخراج مقاله بپردازید.

مقاله خود را برای پذیرش به مجلات مورد نظرتان  ارسال کنید. اگر مشغول نوشتن پایان نامه هستید می توانید از فرصت استفاده کرده و در همین زمان مقاله خود را نیز نگارش کنید. در کل شما در هنگام استخراج مقاله پایان نامه خود را به عنوان یک منبع قرار داده اید.

در صورتی که تمایل دارید در مورد مزایای چاپ مقاله بیشتر بدانید با ما در تماس باشید.

برخی پایان نامه ها قابلیت استخراج چند مقاله را دارند که در این صورت باید از عناوین جداگانه و شیوه نوشتن متفاوت استفاده کنید تا به دلیل شباهت مجله مورد نظر مقاله  شما را ریجکت نکند. در کل شما در هنگام استخراج مقاله پایان نامه خود را به عنوان یک منبع قرار داده اید.

در صورتی که استخراج  وچاپ مقاله از پایان نامه به دقت صورت بگیرد قابلیت چاپ در مجله های معتبر نظیر  isi , isc , pubmed , jcr , scopus خواهند داشت. در پایان شما می توانید یک رزومه درخشان کاری یا شغلی داشته باشید.

برای اینکه در مورد نوشتن مقاله و پایان نامه بیشتر بدانید حتما این مقاله را مطالعه کنید.

امروزه در بیشتر دانشگاه های دنیا، دانشجویان پس از اتمام پایان نامه خود به دنبال استخراج مقاله علمی و پژوهشی از پایان نامه می باشند؛ دلیل استخراج مقاله از پایان نامه آن است که دانشجویان این گونه می توانند میزان تسلط و دانشی که در دوره ی تحصیل در رشته ی خود بدست آورده اند را نشان دهند. از این رو مهم است که بتوانیم این توانایی را به خوبی و درستی نشان دهیم.

مقالات علمی و پژوهشی که دارای نوآوری در موضوع و نحوه ارائه مطلب باشند و با اصول و ساختار علمی استاندارد تدوین شده باشند از میزان اهمیت بالایی برخوردارند.

در این مقاله می توانید با ویرایش نیتیو مقاله آشنا شوید.

نکات مهم در استخراج مقاله علمی پژوهشی از پایان نامه

برای استخراج مقاله از پایان نامه ساختار مقاله نویسی و نکات بیان شده در ادامه، را رعایت کنید:

1- در تهیه ی عنوان و چکیده مقاله تان محدودیتی بر تطبیق آن با عنوان پایان نامه تان وجود ندارد و شما می‌توانید بر اساس موضوعی که در مقاله خود بر آن تکیه کرده اید عنوان و چکیده را نیز تهیه و انتخاب کنید.

2- سعی در انتخاب بهترین کلید واژه ها را داشته باشید، کلید واژه هایی که نزدیک ترین و بیشترین قرابت معنایی را با محتوای اصلی مقاله دارند برگزینید.

3- شما با تدوین مقدمه ای مناسب در هنگام  استخراج مقاله از پایان نامه تان میتوانید انگیزه خوانندگان خود را افزایش داده و مقصود اصلی مقاله تان را بیان کنید.

4- بهتر است قبل از دفاع و به محض اتمام پایان نامه تان به فکر استخراج و چاپ مقاله از روی پایان نامه خود باشید زیرا پروسه چاپ مقاله فرایندی نسبتا طولانی خواهد داشت.

نکته اصلی در استخراج مقاله علمی پژوهشی از پایان نامه آن است که این امر نشان دهنده ی آن است که دانشجو به طور کامل بر روی مطالب خود مسلط است و هیچ گونه کپی برداری و تقلیدی در تهیه ی آن صورت نگرفته است و با صرف زمان و بکارگیری توانمندی های خود دانشجو، پایان نامه و مقاله شکل گرفته است.

برای اینکه در مورد استخراج مقاله انگلیسی از پایان نامه بیشتر بدانید این مطلب را مطالعه کنید.

پایان نامه ها معمولا به خاطر سخت گیری از شروع تا پایان، یعنی از انتخاب موضوع تا قبول کردن پایان نامه توسط استاد راهنما، چندین بار تا روز دفاع اصلاح می‌شوند؛ از این رو پایان نامه یکی از معتبرترین منابعی است که می توان از آن برای نگارش مقالات علمی و چاپ کتاب استفاده کرد. از طرف دیگر چون پایان نامه یک نوشته معتبر جدید است می‌توان نسبت به جدید بودن مطالب آن نیز اطمینان داشت. بنابراین نگارش مقاله از پایان نامه یکی از روش های نوشتن مقاله می باشد که اتفاقا به علت دلایل گفته شده دانشجویان نیز بیشتر راغب به این نوع مقالات هستند.

در این نوشته قصد داریم بیشتر در این باره صحبت کنیم.

نکات مهم در نگارش مقاله از روی پایان نامه

همانطور که در پاراگراف بالا بیان شد، پایان نامه منبعی معتبر برای نوشتن و چاپ مقالات مختلف (ازجمله مقالات علمی پژوهشی، مقالات مروری، مقالات JCR و حتی مقالات ISI) است. اما در ادامه باید توضیح دهیم که این امکان بسیار خوب اما حساس است؛ چرا که باید در انتخاب موضوع پایان نامه بسیار دقت کرد. به علت ضعف آموزشی که متاسفانه این روزها گریبان جامعه آموزشی را گرفته، انتخاب موضوعی مناسب برای نگارش پایان نامه کار مشکلی شده است. از طرفی این شیوه از نوشتن مقاله، اصلاح پایان نامه را یدک می کشد.

در صورتی که تمایل دارید در مورد مزایای چاپ مقاله بیشتر بدانید با ما در تماس باشید.

نکته مهم دیگر در این شیوه، ارجاع درست مقاله به پایان نامه است. زیرا هم از لحاظ قانونی و هم از نظر اعتبار علمی باید ذکر شود که مقاله با استفاده از پایان نامه نوشته شده است. هرچه اعتبار علمی پایان نامه بالاتر باشد ناخودآگاه اعتبار علمی مقاله نیز بالا می رود.

در نهایت می توان گفت استفاده از پایان نامه برای نگارش مقاله، یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای نگارش مقالات دانست که بیشتر دانشجویان دانشگاه‌های مختلف با کمک آن می‌توانند دو نمره پایان نامه را کسب کنند. 

5/5 - (3 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.