نحوه نوشتن مقدمه مقاله

نحوه نوشتن مقدمه مقاله

 نحوه نوشتن مقدمه مقاله به این صورت است که بعد از عنوان و چکیده مقاله، اولین بخشی که خواننده و داوران مجلات مختلف مطالعه می‌کنند، بخش مقدمه است. نحوه نوشتن مقدمه مقاله تاثیر بسزایی روی نظر داوران در مورد اکسپت یا ریجکت مقاله دارد. همچنین خواننده با مطالعه این بخش با حوزه‌ی کاری مقاله بیشتر آشنا می‌شود.

اگر بخش مقدمه در مقاله به خوبی نگارش شده باشد، می‌تواند خواننده را به خواندن ادامه مقاله ترغیب کند. با توجه به اهمیت و جایگاه مقدمه در مقاله، در این مطلب قصد داریم تا نکات مهم در نوشتن این بخش را بیان کنیم که با رعایت آن بتوانید مقدمه‌ای خوب برای مقاله خود بنویسید.

نحوه نوشتن روش تحقیق مقاله را در این بخش بخوانید.

مشاوره رایگان نگارش مقاله

شماره همراه خود را وارد نمائید. کارشناسان ما با شما تماس می گیرند.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

محتوای مقدمه مقاله

برای یادگیری نحوه نوشتن مقدمه مقاله ، باید نخست در مورد اجزا این بخش بدانیم. به طور کلی مقدمه مقالات شامل سه بخش زیر است:

1.      اطلاعات اولیه

هدف اصلی بخش مقدمه مقاله در همه مقالات، انتقال اطلاعات اولیه به خوانندگان است. به همین دلیل معمولاً در پاراگراف‌های اول مقدمه، تعریفی مختصر از کلمات کلیدی مقاله ارائه شده و سپس به اختصار در مورد اهمیت موضوع توضیح داده می‌شود. در واقع در این بخش ذهن خواننده، با ارائه تعاریف اولیه و بیان اهمیت موضوع، برای خواندن بقیه مقاله آماده می‌شود.

برای یادگیری نحوه نوشتن بحث و نتیجه گیری مقاله علمی این صفحه را مطالعه کنید.

2.      پیشینه تحقیق

در مقدمه مقاله باید تاریخچه و پیشینه تحقیق ارائه شود. برای این کار جدیدترین مقالات مرتبط با موضوع آنچه که دارید می‌نویسید، را از سایتهای معتبر علمی دنلود کرده و مطالعه کنید. سپس مطالب این مقالات را (با ذکر منبع در محتوا و بخش رفرنس) به زبان خود بنویسید. شما لازم نیست که همه جزئیاتی را که خوانندگان شما می‌دانند، بیان کنید.

همچنین باید نقاط ضعف، مشکلات و خلاهای مقالات قبلی را بنویسید و راه‌حلی را برای این مشکلات ارائه دهید. به طور کلی در این بخش باید به سوالات زیر پاسخ داده شود.

اهمیت مقاله مقاله چیست و چه ضرورتی به انجام چنین پژوهشی است؟ چه خلایی در پژوهش‌های قبلی وجود داشت که تا به حال بررسی نشده و شما تصمیم گرفتید تا مقاله‌ بنویسید؟ و راه‌حل شما برای پر کردن چنین خلایی چیست؟

برای خواندن نحوه نگارش بخش نتیجه گیری مقاله به این صفحه مراجعه کنید.

3.      توضیح در مورد محتوای مقاله

در آخرین پاراگراف‌های این بخش باید توضیح داده شود که فرضیات پژوهش چیست و چه عناوینی در بخش‌های بعدی مقاله مطرح خواهد شد.

نحوه نوشتن مقدمه مقاله

برای این که شروع به نوشتن مقاله کنید، سوالات زیر را مطرح کنید:

چه چیزی در مورد موضوع مقاله می‌دانید؟ (پیشینه تحقیق)

مشکلی که در مقالات پیشین بررسی نشده، چیست؟ (پیشینه تحقیق)

چطور و چگونه باید خلاهای مقالات قبلی را پرکنید؟ (بیان مسئله و فرضیات پژوهش شما )

نتایج مقاله شما چه چیزی خواهد بود؟ (بیان مسئله و فرضیات پژوهش شما )

با جواب دادن به این سوالات، می‌توانید مقدمه‌ای مناسب برای مقاله خود بنویسید.

برای آشنایی با نحوه نگارش مقالات مهندسی کشاورزی این صفحه را بخوانید.

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.