ساختار مقاله کلاسی

ساختار مقاله کلاسی

اهمیت نگارش مقالات کلاسی در پست “مقاله کلاسی” از سایت موسسه ژورنال یاب توضیح داده شد. در این پست، تمرکز ما روی ساختار مقاله کلاسی است و تلاش کرده‌ایم تا ساختار مقاله کلاسی و اصول نگارش این مقالات را توضیح دهیم. مقاله کلاسی یک تکلیف دانشگاهی است که برخی از اساتید در ابتدای ترم، درصدی از کل نمره آن واحد درسی رو به نگارش مقاله اختصاص داده و به دانشجویان تا پایان ترم فرصت می‌دهند تا مقاله کلاسی خود را تحویل دهند. در این پست از موسسه ژورنال یاب در مورد اهمیت نوشتن مقالات کلاسی و نکات مهم در نگارش این مقالات توضیح داده شده است. 

به‌طورکلی می‌توان گفت، مقالات کلاسی دارای بخش‌های زیر است:

1.      صفحه عنوان

 صفحه اول مقاله را به نوشتن عنوان مقاله، نام خود و نام استادتان اختصاص دهید. همچنین نام درس و تاریخ تحویل مقاله خود را بهتر است در این صفحه بنویسید. فرمت صفحه اول مقالات کلاسی همان‌طور که در شکل زیر مشاهده می‌کنید، تقریباً شبیه صفحه جلد پایان نامه است.

برای دانستن اینکه چگونه مقاله کلاسی بنویسیم این مطلب را مطالعه کنید.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

2.      چکیده در ساختار مقاله کلاسی

معمولاً طول چکیده مقالات کمتر از یک صفحه بوده و در چند پاراگراف خلاصه‌ای از اهداف، فرضیات تحقیق و نتایج به‌دست‌آمده ارائه می‌شود.

3.      مقدمه

در بخش مقدمه، باید انگیزه خود را از نگارش مقاله، ماهیت تحقیق و خلاصه‌ای از پژوهش‌های قبلی را بیان کنید. در اینجا منظور ما از بیان انگیزه، این است که توضیح دهید که چرا موضوع انتخابی شما برای نگارش مقاله، موضوعی مهم است؟ چرا باید خواننده چنین موضوعی را مطالعه کند؟ و این‌که خواننده با مطالعه مقاله شما چه چیزی یاد خواهد گرفت؟

فرض کنید که شما “ساختار ستارگان” را به‌عنوان موضوع مقاله خود انتخاب کرده‌اید. آنچه که شما باید در بخش مقدمه بنویسید این است که آیا درک ساختار ستاره‌ها به خواننده مقاله کمک خواهد کرد تا نحوه عملکرد ستاره‌‌ها را متوجه شود، یا اطلاعاتی در مورد آینده ستاره‌ها در منظومه شمسی کسب خواهد کرد؟ برای مثال عبارت زیر

ما در این مطالعه، مدل و ساختار ستاره‌ای A را معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن می‌توان طیف تابشی و دیگر ویژگی‌های آن ستاره را مشخص کرد. وقتی ستاره‌ای را می‌بینید، با مطالعه این مقاله، شما می‌توانید تشخیص دهید که آیا آن ستاره، ‌A است یا نه؟

اگر به دنبال موضوع برای نگارش مقاله مدیریت مالی هستید این مقاله را مطالعه کنید.

4.      بدنه تحقیق

بهتر است همه نکاتی را که در رابطه با موضوع مقاله، مطالعه کرده و یاد گرفته‌اید را در این بخش بیان کنید. ایده اصلی و تمام اصطلاحاتی را که در توضیح موضوع به کار رفته را معرفی کنید. فقط توجه کنید که بیش‌ازحد توضیح ندهید. مثلاً قوانین نیوتون و گرانش بدون تردید در تکامل و ساختار یک ستاره مهم هستند؛ بااین‌وجود، در مقاله‌ای با عنوان “ساختار ستارگان” اصلاً نیازی نیست که با قوانین نیوتون شروع کرده و توضیح دهید که گرانش زمین چیست. باید فرض شما بر این باشد، خواننده در مورد گرانش و قوانین نیوتن اطلاعات اولیه را دارد. در چنین موضوعاتی باید صرفاً اصطلاحات اساسی را با یک توضیح کوتاه معرفی کنید. مثلاً در همین موضوع ساختار ستاره‌ها، در یک یا دو پاراگراف در مورد مفهوم تعادل هیدرواستاتیک، که در ثبات یک ستاره نقش مهمی دارد، نوشته و به‌صورت کوتاه توضیح دهید که چگونه ستاره‌ها تشکیل می‌شوند؛ پس‌ازآن به بیان جزئیات موضوع موردنظر خود بپردازید.

علاوه بر این، اگر شما اصطلاح جدید یا علائم اختصاری را در نوشته خود به‌کاربرده‌اید، حتماً در مورد آ‌ن‌ها توضیح دهید. اگر از معادله استفاده کردید، اطمینان حاصل کنید که هر نمادی توضیح داده شود. تلاش کنید که نوشته شما انسجام داشته باشد. یعنی نوشته شما پیوستگی داشته و پاراگراف‌های مختلف یک ترتیب منطقی داشته باشند. در یک جمله، خودتان را در جای خواننده قرار دهید؛ ممکن است او هیچ اطلاعاتی در مورد موضوع نداشته باشد.

در صورتی که تمایل دارید در مورد نگارش مقاله رشته مهندسی شیمی بیشتر بدانید این مطلب را مطالعه کنید.

5.      نتیجه گیری

بخش نتیجه گیری مهم‌ترین بخش در مقالات کلاسی است. در این بخش خلاصه‌ای از مقاله را مطرح کرده و به‌طور خلاصه بیان کنید که آیا فرضیه تحقیق را تایید می‌کنید یا نه.

برای آگاهی از نحوه تبدیل پایان نامه به مقاله  این مطلب را بخوانید.

اهمیت نگارش مقالات کلاسی

نگارش مقاله دانشجویی نقش مهمی در موفقیت دانشجویان دارد. دانشجویان با نگارش مقاله در طول ترم می‌‌توانند نمره خود را در آن واحد درسی افزایش دهند. علاوه بر این نگارش چنین مقاله‌ای به درک بهتر و عمیق‌تر مباحث آن واحد درسی کمک می‌کند. در طول ترم، زمان کافی برای پوشش همه مطالب مهم یک موضوع درسی وجود ندارد. از این‌رو دانشجویان با انتخاب موضوعی مربوط به واحد درسی می‌توانند با کمک استادشان آن موضوع را به‌طور عمیق‌تر مورد بررسی قرار دهند.

برای اینکه در مورد استخراج مقاله انگلیسی از پایان نامه بیشتر بدانید این مطلب را مطالعه کنید.

نگارش چنین مقالاتی در طول دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد، می‌تواند یک دوره آموزشی برای دانشجویان باشد تا با اصول مقاله نویسی آشنا شوند تا بتوانند در مقاطع‌ بالاتر، خودشان مقاله نوشته و در مجلات معتبر داخلی و خارجی چاپ کنند.

نکات مهم در نگارش مقاله کلاسی

اولین و مهم‌ترین مرحله در نگارش مقاله کلاسی، انتخاب موضوع است. یک موضوع مناسب با واحد درسی با راهنمایی استادتان انتخاب کنید. پیش از شروع نگارش، حتماً با استادتان جلسه‌ای داشته باشید. بعد از این که او موضوع شما را تایید کرد، پژوهش خود را شروع کنید. چون برای نوشتن هر مقاله‌ای، هرچند کوتاه، شما باید ساعت‌ها برای تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات زمان بگذارید؛ و اگر موضوع شما مورد تایید استادتان نباشد، به‌احتمال زیاد نمره مقاله دانشجویی به شما تعلق نخواهد گرفت.

برای اینکه در مورد نوشتن مقاله و پایان نامه بیشتر بدانید حتما این مقاله را مطالعه کنید.

 نکته دیگر این که دقت کنید که استادتان از شما می‌خواهد چه ابعادی از موضوع انتخابی‌تان را در مقاله بررسی کنید. سپس براساس آن، چند مقاله بیس مناسب را دانلود کرده و مطالعه کنید. اگر زبان شما ضعیف است، شما می‌توانید از یک مترجم بخواهید تا بخش‌هایی از مقاله دانلود شده را به‌صورت تخصصی ترجمه کند. توجه کنید که شما نباید فقط یک مقاله را ترجمه کرده و آن را به‌عنوان مقاله کلاسی تحویل دهید. چون در این صورت شما نمی‌توانید نمره کامل بگیرید. برای نگارش مقالات کلاسی بهتر است چند مقاله مطالعه شود.

توجه کنید که اساتید در نگارش مقالات کلاسی فقط انتظار دارند دانشجو تحقیقات کتابخانه‌ای انجام داده و یک مقاله در حد مقالات مروری بنویسند. اینکه شما ساختار مقاله کلاسی را طبق موارد گفته شده رعایت کنین کافی است.

برای کسب اطلاعات در مورد کارگاه مقاله نویسی با ما تماس بگیرید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.