نحوه رفرنس نویسی مقاله فارسی

نحوه رفرنس نویسی مقاله فارسی

ینحوه رفرنس نویسی مقاله فارسی یکی از سوالاتی که ممکن است هنگام نگارش مقاله برای یک پژوهشگر مطرح شود و این که در یک مقاله چه تعداد رفرنس باید ذکر شود؟ در پاسخ باید گفت که محدودیت خاصی روی تعداد رفرنس‌ها وجود ندارد.

تعداد رفرنس‌هایی که شما باید در مقاله خود ذکر کنید به ادبیات تحقیقی بستگی دارد که شما در مقاله ذکر کرده‌اید. به‌طورکلی، عواملی وجود دارند که تعیین‌کننده تعداد رفرنس‌های مقاله هستند که در ادامه این فاکتورها را توضیح می‌دهیم.

برای دانستن مراحل نوشتن مقالات تحقیقی به این صفحه مراجعه کنید.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

عوامل تاثیرگذار بر تعداد رفرنس‌ یک مقاله

رفرنس و مراجع یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر منابع اطلاعاتی ازجمله مقاله است؛ چراکه رفرنس‌ها نشان می‌دهند که شما با دقت ادبیات مربوط  به تحقیق را بررسی کرده و در حال حاضر می‌خواهید موضوع جدیدی را در جامعه علمی مطرح کنید. ازاین‌رو در نگارش این بخش باید دقت لازم را داشت. یکی از نکات مهم این بخش، تعداد رفرنس‌هایی است که باید ذکر شود.

 

برای شناخت انواع مقاله از نظر محتوا این مطلب را مطالعه کنید.

 

در ادامه عواملی را مطرح می‌کنیم که می‌توانند بر تعداد رفرنس‌های مقاله تاثیرگذار باشند:

1.      تاثیر نوع مقاله بر تعداد رفرنس

تعداد رفرنس‌ها در مقاله به‌طور عمده به هدف و نوع مقاله بستگی دارد. به‌طور مثال در مقالات مروری مطالعات پیشین مورد بررسی قرار می‌گیرد. هر پژوهشگری برای نگارش مقالات مروری باید تعداد زیادی مقاله، کتاب و پایان نامه مطالعه کند و مشخصات منابع اطلاعاتی که استفاده شده باید در رفرنس مقاله ذکر شود. بنابراین تعداد رفرنس‌ها در این نوع مقالات بیشتر از مقالات علمی پژوهشی است که تمرکز اصلی آن‌ها روی یافته‌های نویسندگان فعلی است.

 

برای دریافت لیست مجلات علمی پژوهشی شیمی این مطلب را مطالعه کنید.

2.      موضوع مقاله پژوهشی

تعداد رفرنس‌های مقاله به موضوع مقاله پژوهشی شما بستگی دارد. اگر شما روی یک ایده بسیار جدید و نو کار می‌کنید، ممکن است منابع زیادی برای ارجاع دادن وجود نداشته باشد.

 

برای آشنایی بیشتر با سابمیت مقاله با شماره واتس آپ ما در ارتباط باشید.

 

3.      مجله

تعداد رفرنس‌های مقاله به مجله‌ای که برای سابمیت مقاله انتخاب کرده‌اید بستگی دارد. پیش از ارسال مقاله به سایت مجله مراجعه کنید. بعضی از مجلات ممکن است محدودیت‌هایی در رابطه با حداکثر تعداد رفرنس ذکر شده در پیش‌نویس مقاله (Manuscript) داشته باشند و این کاملاً به تعداد کلمات و نوع مقاله بستگی دارد. هرچند هیچ محدودیت کلی در این مورد وجود ندارد، اما بعضی مجلات وجود دارند که حداکثر تعداد رفرنس در یک مقاله 2500-3000 کلمه‌ای را برابر 50 تا 60 رفرنس ذکر کرده‌اند.

 

برای هماهنگی های لازم در خصوص ایندکس مقاله با شماره های ما در تماس باشید.

 

نکات مهم در تعداد رفرنس مقاله

ممکن است شما برای نگارش مقاله علمی خود پایان نامه، مقاله و کتاب زیادی را مطالعه کنید. اگر محدودیتی در تعداد رفرنس‌های مقاله وجود داشته باشد، منابعی را انتخاب کنید که از استدلال شما در مقاله حمایت یا تکذیب کرده و در پیشبرد اهداف شما در مقاله‌تان کمک کرده است.

به‌عنوان یک قاعده کلی، بهتر است که از یک تا سه رفرنس برای ارجاع‌دهی هر نکته بیان شده در مقاله خود استفاده کنید. البته این مطلب به اهمیت موضوع و نکته‌ای که شما در حال بررسی آن هستید بستگی دارد.

 

برای کسب اطلاعات اکسپت مقاله با شماره های درج شده تماس بگیرید.

 

توجه کنید که مراجع تنها برای اعتباربخشی به نقل‌قول بیان شده، به کار نمی‌روند. اگر شما از ایده، مفهوم، نمودار، تصویر یا نظریه‌ای در یک منبع خاصی استفاده کردید، شما می‌توانید مشخصات آن منبع اطلاعاتی را در بخش رفرنس مقاله ذکر کنید.

 

برای ارتباط با  ژورنال فایندر به صفحه ی ارتباط با ما مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.