در تهیه مقاله علمی پژوهشی باید چه نکاتی را در نظر گرفت ؟

در تهیه مقاله علمی پژوهشی باید چه نکاتی را در نظر گرفت ؟

مقالات معمولا به لحاظ محتوا و ساختار در چند دسته تقسیم بندی می شوند که معتبرترین نوع این مقالات ، مقاله علمی پژوهشی می باشد که برای تهیه مقاله علمی پژوهشی می بایست مراحلی را طی نمود . در تهیه مقاله علمی پژوهشی به جای اینکه از مقالات دیگر ، پژوهش ها و تحقیقات دیگر استفاده گردد ، یک ایده یا پژوهش جدید را دنبال می کند ، یعنی چیزی را بیان می نماید که شامل راه حل های علمی جدیدی برای حل یک مشکل باشد . برای تهیه مقاله علمی پژوهشی باید به بخش های اصلی که شامل مقدمه ، بیان نظریه های علمی که پژوهشگران و متخصصان آن زمینه کاری ارائه داده اند ، معرفی منابع و مقالاتی که از آن ها برای انجام کار خود کمک گرفته ایم ، روش های علمی که در تهیه مقاله علمی پژوهشی استفاده نموده ایم ، ارائه نتایج و نتیجه گیری کار خود و بسیاری موارد ضروری دیگر را مطرح شوند . در این بحث و مقاله به نحوه و مراحل تهیه مقاله علمی پژوهشی و اصولی که می بایست رعایت شود ، می پردازیم .

برای اینکه در مورد اصول انجام مقاله دانشجویی بیشتر بدانید این مطلب را مطالعه کنید.

مشاوره رایگان چاپ مقاله

شماره همراه خود را وارد نمائید. کارشناسان ما با شما تماس می گیرند.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

مراحل و نحوه تهیه مقاله علمی پژوهشی :

برای تهیه مقاله علمی پژوهشی بهتر است قبل از اینکه کار خود را شروع نماییم ، با موضوعی که قرار است در مورد آن به پژوهش بپردازیم به طور کامل آشنا شویم و اصول و جوانب آن را بررسی کنیم . از جمله مراحلی که در تهیه مقاله علمی پژوهشی باید تهیه شود به صورت زیر می باشد :
1 . گام اول در تهیه مقاله علمی پژوهشی این است که به انتخاب یک موضوع مناسب که تا حد امکان زیاد بر روی آن کار نشده باشد ، پرداخته شود .
2 . در ارتباط با موضوعی که انتخاب کرده ایم ، تحقیقات و پژوهش های کاملی انجام شود .
3 . سومین گام در تهیه مقاله علمی پژوهشی این است که قبل از اینکه نوشتن مقاله را شروع نماییم ، بهتر است داده ها و اطلاعاتی را که جمع آوری نموده ایم را بسنجیم که آیا به نتایجی ختم می شوند یا خیر .
4 . در مرحله بعد نوشتن مقاله را آغاز می نماییم .
5 . پس از اینکه کار نوشتاری ما به پایان رسید ، به بررسی مقاله نوشته شده ، اشتباهات و غلط های املایی و نگارشی آن را ویرایش دهیم .

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سفارش چاپ مقاله علمی پژوهشی با ما در تماس باشید.

6 . در گام بعدی از تهیه مقاله علمی پژوهشی و پس از تایید مطالب نوشته شده توسط متخصصان علمی ، می توانیم برای چاپ مقاله خود یکی از مجلات معتبر را انتخاب نماییم .
مراحل گام به گام نوشتن و تهیه مقاله علمی پژوهشی :

در تهیه مقاله علمی پژوهشی باید مراحل نوشتن مقاله به صورت استاندارد و تعیین شده باشد که این مراحل به صورت زیر قابل بیان می باشند :
1 . اولین گام در نوشتن و تهیه مقاله علمی پژوهشی ، نوشتن یک عنوان مناسب که این عنوان نباید زیاد کوتاه یا بلند باشد .

اگر در شهرهای مختلف به دنبال موسسه چاپ مقاله می گردید می توانید به موسسه چاپ مقاله در شیراز مراجعه کنید.

2 . در دومین مرحله از مراحل تهیه مقاله علمی پژوهشی ، باید کلیه کلید واژه ها را مطرح نماییم تا در صورت غیر قابل فهم بودن آن ها برای خواننده به راحتی آن ها در موتورهای جستجو ، پیدا نمود
3. در مرحله بعد باید چکیده از مطالبی که قرار است تهیه کنیم ، بنویسیم ، همچنین می توان چکیده را پس از پایان کار و نوشتن کل محتوا نوشت .
4 . در پنجمین گام از تهیه مقاله علمی پژوهشی ، باید مقدمه مقاله خود را نوشت .
5 . در گام بعدی می توان موضوع اصلی را در قالب یک مسأله مطرح نمود و پرسش هایی را در ارتباط با آن مطرح نمود .
6 . پس از انجام سه مرحله اول ، متن اصلی مقاله را شروع می کنیم .
7 . در گام بعدی از تهیه مقاله علمی پژوهشی باید با کمک روشی را برای انجام کار خود در نظر گرفته ایم ، داده های خود را تحلیل و نتیجه گیری نماییم .
8 . پس از تحلیل و نتیجه گیری داده ها ، باید روش و چگونگی کار و نتیجه آن را بیان کنیم تا برای مخاطبان ما و کسانی که در آینده قصد استفاده پژوهشی از مقاله ما را دارند ، قابل فهم باشد .
9 . از دیگر مراحل تهیه مقاله علمی پژوهشی این است که از کار خود یک نتیجه گیری کامل ارائه دهیم و نیز در این مرحله اگر پیشنهاداتی برای آن مسأله علمی در نظر داریم ، بیان نماییم .

کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی درآوردن مقاله از پایان نامه در این مطلب امکان پذیر است.

10 . پس از تهیه مقاله علمی پژوهشی و اتمام کار پژوهش خود ، بهتر است تمامی منابعی که برای تهیه کار خود از آن ها کمک گرفته ایم ، به طور کامل بیان کنیم .
11 . همچنین می توان پس از نوشتن تمام مراحل نوشتن مقاله ، در بخش آخر قسمت های فرعی تقدیر و تشکر را مطرح نمود .

نکات پایانی تهیه مقاله علمی پژوهشی :

مقالات به طور کلی درصورتی که مجلات علمی به چاپ برسند ، به راحتی می توانند به افراد کمک نمایند تا بتوانند از مقالات چاپ شده برای امتیازگیری در مصاحبه دکترا و یا ارتقای شغلی و علمی خود استفاده نمایند . یکی از انواع مقالاتی که در صورت چاپ نسبت به دیگر انواع مقالات از اعتبار علمی بالاتری برخوردار است ، مقالات علمی پژوهشی است که در این گونه مقالات نویسنده تا حد امکان موضوع جدیدی که کمتر بر روی آن کار شده باشد را انتخاب می نماید و ابتدا با بیان مطالبی کلی در مورد آن به نتیجه گیری و بیان راه حل هایی برای حل موانع و مشکلاتی که بر سر راه آن موضوع قرار دارد ، می پردازد و در نهایت پیشنهاداتی برای بهبود آن موضوع مطرح می کند . در تهیه مقاله علمی پژوهشی باید به نکات و اصول زیادی توجه نماییم و مراحل نوشتن را به طور منظم و پشت سر هم به پایان برسانیم . از جمله بخش های مهم که در تهیه مقاله علمی پژوهشی می توان به بخش های چکیده ، کلمات کلیدی اصلی ، مقدمه ، روش پژوهش ، استفاده از نظریه ها و بیاناتی که در مورد آن موضوع دیگران مطرح کرده اند ، بیان نتیجه گیری و … می باشد .

برای چاپ مقاله وزارتین از این برگه دیدن نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.