الگوریتم های رمزنگاری

الگوریتم های رمزنگاری

با رشد روزافزون اینترنت و راه‌های ارتباطات الکترونیکی، امنیت الکترونیکی و مخفی نگه داشتن اطلاعات اهمیت فزآینده‌ای می‌یابد. به منظور حفاظت از اطلاعات مهم، باید آنها را به فرمتی درآورد که به راحتی در دسترس همه افراد قرار نگیرد و تنها توسط افراد مشخصی و معینی رمزگشایی شود. به این فرآیند تبدیل اطلاعات، رمزنگاری گفته می‌شود. رمزنگاری برای محافظت از ایمیل‌ها، اطلاعات کارت اعتباری و داده‌های شرکت و دیگر اطلاعات مهم و محرمانه استفاده می شود.  برای رمزنگاری (رمزگذاری) و رمزگشایی اطلاعات مهم و محرمانه از الگوریتم‌هایی استفاده می‌شود که به آن‌ها الگوریتم رمزنگاری گفته می‌شود.

الگوریتم رمزنگاری، یک تابع ریاضی است که در فرآیند رمزگذاری و رمزگشایی از این الگوریتم استفاده می‌شود. با کمک این الگوریتم، داده‌ها و اطلاعات به گونه‌ای رمزگذاری می‌شود که تنها برای افرادی مشخص و مجاز که رمز و الگوریتم رمزگشایی را می‌دانند قابل مشاهده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و دانلود بهترین نرم افزار ویرایش انگلیسی مقالات می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

انواع الگوریتم‌های رمزنگاری

به طور کلی دو نوع الگوریتم رمزنگاری وجود دارد که عبارتند از الگوریتم های رمزنگاری متقارن و الگوریتم رمزنگاری نامتقارن.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد چاپ مقاله علمی رایگان در مجلات با ما در تماس باشید.

الگوریتم رمزنگاری متقارن

در الگوریتم های رمزنگاری متقارن، هم فردی که رمزگذاری می‌کند و هم فردی که رمزگشایی می‌کند از یک رمز یکسان استفاده می‌کنند. الگوریتم‌هایی مانندDES, 3DES , AES, IDEA (International Data Encryption Algorithm), Blow Fish, RC4  از جمله الگوریتم‌های متقارن هستند که برای رمزنگاری اطلاعات مهم و ارزشمند استفاده می‌شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در مورد نحوه چاپ مقاله در مجلات با ما در تماس باشید.

الگوریتم رمزنگاری نامتقارن

در این نوع الگوریتم های رمزنگاری از دو رمز و کلید متفاوت استفاده می‌شود، یکی برای رمزگذاری و یکی برای رمزگشایی. یعنی رمزی که برای رمزگشایی استفاده می‌شود با رمزی که برای رمزگذاری استفاده شده، متقاوت است. رمزی که برای کدگذاری استفاده می‌شود private key و رمزی که برای کدگشایی استفاده می‌شود public key گفته می‌شود. برخی از الگوریتم‌های رمزنگاری نامتقارن عبارتند از Diffie-Hellman, RSA, Zero-knowledge Proofs.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد چاپ مقاله isi با ما تماس بگیرید.

دانلود مقاله الگوریتم های رمزنگاری

از جدیدترین مقاله‌های مرتبط با الگوریتم‌های رمزنگاری می‌توان به مقالات زیر اشاره کرد:

Classification of Efficient Symmetric Key Cryptography Algorithms

Improving the Security of Cloud Computing by Building New Hybrid Cryptography Algorithm

با مطالعه این مقالات، شما می‌توانید با مفاهیم بیشتری از الگوریتم رمزنگاری آشنا شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه انتخاب عنوان مقاله تحقیقی به صفحه آن مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.