چاپ یک مقاله در دو مجله

چاپ یک مقاله در دو مجله

ارسال همزمان مقاله به دو ژورنال یک عمل غیراخلاقی شناخته شده و شما نمی‌توانید همزمان یک مقاله را به بیش از یک مجله ارسال کنید.

شما باید منتظر بمانید تا روند تصمیم‌گیری در مورد چاپ یا ریجکت مقاله در یک مجله به اتمام برسد. اگر مقاله شما رد شود، می‌توانید آن را به مجله دیگری ارسال کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد manuscript  مقاله این مطلب را مطالعه کنید.

خدمات تخصصی ژورنال یاب

انتخاب مجله، استخراج، ترجمه، ویراستاری و پلاجیاریسم

کلیه خدمات مربوط به آماده سازی مقاله شما از قبیل استخراج ، ترجمه، ویراستاری علمی و ساختاری و سنجش عدم سرقت علمی و انتخاب مجله در ژونال یاب به شما ارائه می گردد.

ارسال مقاله برای مجله با سطح دلخواه شما و اخذ پذیرش و چاپ مقاله

شما می توانید فرایند سابمیت مقاله خود را به متخصصان ژورنال یاب بسپارید. ما پذیرش و چاپ مقاله شما در مناسب ترین مجله با سطح دلخواه شما را تضمین میکنیم.

تاسیس و راه اندازی نشریه علمی

کلیه مراحل تاسیس نشریه علمی از اخذ مجوز تا راه اندازی سامانه های مدیریت نشریات و دریافت ایندکس های معتبر از قبیل علمی پژوهشی، ISI، Scopus، ISC و تبلیغات دریافت مقاله را برای شما انجام میدهیم.

چرا ارسال همزمان مقاله به دو ژورنال تخلف است؟

اکثر مجلات از نویسندگان مقالات می‌خواهند که در زمان سابمیت، فرم کاورلتر را پر کرده و در آن متذکر شوند که مقاله را در جای دیگری چاپ نکرده و به مجله دیگری ارسال نکرده‌اند.

سردبیر مجلات به دو دلیل ارسال همزمان مقاله به چند ژورنال را ممنوع کرده‌اند.

اصلی‌ترین دلیل این است که ارسال همزمان مقاله به چند ژورنال منجر به اتلاف منابع علمی می‌شود؛ زیرا دو یا چند مجله وقت و پول خود را برای انجام وظایف مشابه صرف می‌کنند. از طرف دیگر یکی از سخت‌ترین کارهای سردبیر مجلات، پیدا کردن داور تخصصی مقاله است. به همین دلیل سردبیران تمایل ندارند که داورانشان زمان خود را روی چنین مقالاتی بگذارند.

دومین دلیل سردبیران برای مخالفت با ارسال همزمان مقاله به چند ژورنال این است که آن‌ها احتمال می‌دهند که شاید برخی از نویسندگان اجازه دهند پژوهش و مقاله‌شان در بیش از یک مجله منتشر شود که این یک تخلف است.

برای آموزش نحوه نوشتن کلمات کلیدی در مقاله این مطلب را بخوانید.

تصور کنید که شما مقاله خود را به پنج ژورنال ارسال کرده‌اید و بعد از چند ماه همه آن پنج مجله با چاپ مقاله شما موافقت کرده‌اند. در این صورت شما باید یکی از مجلات را برای چاپ مقاله خود انتخاب کرده و به چهار مجله دیگر بگویید که از چاپ مقاله در مجله‌شان منصرف شده‌اید. با این کار، ادیتور مجله متوجه خواهد شد که شما ژورنال دیگری را انتخاب کرده‌اید و این یک توهین به ادیتور مجله بوده و نام شما در بلک لیست ثبت می‌شود. 

اگر نیاز دارید بدانید که چگونه باید به اصلاح مقاله ریجکت شده پرداخت، این مطلب را بخوانید.

به جای ارسال همزمان مقاله به چند ژورنال، بهتر است …

به جای ارسال همزمان مقاله به چند ژورنال، بهتر است مقاله خود را به یک ژورنال ارسال کرده و منتظر پاسخ باشید. اگر مقاله شما برای چاپ ریجکت شد، آن را به یک مجله دیگر ارسال کنید. توجه کنید که بیشتر مجلات علت ریجکت مقاله را توضیح می‌دهند. توصیه می‌شود که مشکلاتی را که سردبیر مجله در مورد مقاله شما مطرح کرده را برطرف کرده و مقاله خود را به مجله دیگری ارسال کنید. در برخی موارد یک نفر، داور و ادیتور دو مجله است. اگر مقاله خود را بدون اصلاح ارسال کنید، چنین احتمالی وجود دارد که متن شما دوباره توسط همان فرد قبلی داوری شود و در نتیجه مقاله شما دوباره ریجکت می‌شود.

برای دانستن چگونگی پیگیری وضعیت مقاله ارسال شده به مجله این مطلب را بخوانید.

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره رایگان

شماره  همراه خود را در کادر وارد نمائید. تیم پشتیبانی ما با شما تماس می گیرند.